۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
کارکنان سنتی اخراج، همراهان تکنولوژی استخدام/  کدام شرکتهای چندملیتی جذب نیرو می کنند؟
تاثیر کووید ۱۹ روی استخدامها

کارکنان سنتی اخراج، همراهان تکنولوژی استخدام/ کدام شرکتهای چندملیتی جذب نیرو می کنند؟

با همه گیری کرونا ویروس، برخی شرکتها از استخدام های غیر ضرور خود کاسته اند، اما در عین حال برخی هم هستند که فرصت های شغلی را جهت استخدام ارایه کرده اند.

فرحناز سپهری؛ بازار: سایت «اچ آر دی» نوشت: در حالی که باید قبول کرد که استخدام در این شرایط نامشخص ممکن است دشوار باشد، اما با این وجود طبق گفته برخی از شرکت های برتر ، همچنان هزاران فرصت شغلی برای در سطح جهان ارایه می شود. یک مطالعه در ماه مه امسال نشان داد که با وجود شرایط فعلی و گزارش های مربوط به رکود شدید، شرکت ها هنوز به دنبال موقعیت ها و استخدام در بازار هستند.

موسسه Boyd and Moore دریافت که ۸۴ درصد قریب به اتفاق کاندیداهای سطح اجرایی گفتند که آنها مایل هستند در سه تا شش ماه آینده شغل جدیدی را انتخاب کنند. این مطالعه همراه با تحقیق دیگر از آژانس کاریابی Randstad Hong Kong، نشان داد در حالی که اکثریت (۸۶ درصد) کارمندان از امنیت شغلی خود در سال جاری نگران هستند، نیمی از آنها به طور جدی به دنبال یک موقعیت جدید هستند، به طوریک از بین سه نفر، یک نفر به دنبال شغل جدید است.

از عدم استخدام تا استخدام محتاطانه
در حالی به دلیل روند ناگوار جهانی و نگرانی از افزایش هزینه ها، باید توجه داشت که شرکتها از استخدام غیر ضرور خودداری می کنند. اما در عین حال، در این شرایط در نظر گرفتن مشاغل به سمت استخدام محتاطانه، گزینه دیگر است. آخرین نظرسنجی توسط ای‌اوان، شرکت بیمه بریتانیایی، نشان داد که درصد مشاغل مورد بررسی که گزارش از عدم استخدام کرده اند تقریباً به نصف کاهش یافته به طوریکه از ۳۰ درصد در ماه آوریل به ۱۸ درصد در ماه ژوئن رسیده است. علاوه بر این، میزان استخدام محتاطانه، از ۴۶ درصد به ۶۰ درصد در مدت مشابه افزایش یافته است.

به گفته هیرومی میاوچی، مدیر ارشد منابع انسانی در شرکت مدیریت امنیت امریکایی تانیوم، البته، باید در نظر داشت  که استراتژی استعدادیابی فعلی این شرکت ها هرچه باشد اما، ایمنی کارکنان همچنان اولویت اصلی مدیران است.

میوچی گفت: ما از نظر فنی استخدامی نداریم اما در صدد یافتن افراد برجسته ای هستیم.  با این حال، تمرکز اصلی ما در حال حاضر این است که اطمینان حاصل کنیم که همه موارد برای ایمن نگه داشتن کارمندان ما انجام می شود.

لیست های برتر فرصت های شغلی
برای دریافتن وضعیت واقعی بازار استخدام، از طریق لینکدین LinkedIn نشان داده که کدام بنگاه ها استخدام می کنند. جالب اینجاست که صنایع و همچنین موقعیت هایی نیز برای استخدام وجود دارد. البته باید در نظر داشت که  لیست زیر جامع نیست.

- شرکت فناوری Accenture دارای بیش از ۵ هزار فرصت شغلی است، که از کارآموز گرفته تا مشاوران با تجربه و سرپرست.

- اپل همچنین در حدود ۴ هزار و ۵۰۰ شغل در سطح جهان استخدام می کنند.

- یکی دیگر از غول های فناوری که بیش از ۴ هزار شغل ارائه می دهد IBM است. که شامل گزینه ها در بخش فنی در نقاط مختلف و حتی مدیریت در دفتر ایتالیایی این شرکت است. این گزینه سطح ارشد به فردی با حداقل ۱۰ سال تجربه به عنوان یک حرفه ای سطح بالا نیاز دارد.

- در همین حال، شرکت خدمات مالی Citigroup بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در سطح جهان ارایه کرده است. در حالی که برای دستیابی به جایگاه نخست بانکداری دیجیتال رقابت می کند، از طرفی به دنبال کاندیداهایی مانند مدیران با حداقل ۱۵ سال سابقه و سایر متخصصان ارشد با سابقه فعالیت در بخش بانکی است.

- موسسه مشاوره چند ملیتی PwC نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ شغل در سطح جهان را در اختیار دارد. در بخش منابع انسانی، آنها به دنبال کاندیداها در حوزه فنی، شرکای تجاری منابع انسانی، مدیران باتجربه برای بخش استخدام، مشاوران ارشد منابع انسانی و معاونان هستند.

- همچنین شرکت های مراقبت های بهداشتی و کالاهای تند مصرف مانند GSK نیز تعداد زیادی از فرصت شغلی را دارد – که نزدیک به ۲ هزار فرصت شغلی می رسد به طوریکه از نقش مدیریتی گرفته تا تحلیلگر و همچنین در حوزه قراردادهای مشاور منابع انسانی را در بر می گیرد.

- شرکت جانسون و جانسون، غول بهداشتی همچنین دارای بیش از ۲ هزار فرصت شغلی در سطح جهان است و به دنبال کاندیداهای در حوزه منابع انسانی در زمینه انعقاد حقوق و دستمزد و تحقیق و توسعه است، همچنین به «مدیر ارشد قرارداد» با حداقل به ۱۰ سال تجربه هم نیاز دارد.

این درحالی است شرکتهای بزرگ دیگری که به طور فعال استخدام می کنند عبارتند از:

- نتفلیکس؛ ۲۵۰ شغل

- فایزر؛ ۷۰۲ شغل

- پروکتر اند گمبل؛ ۶۳۰ شغل

- سیلزفورس؛ ۱۳۰۰ شغل

- اس آ پ؛ ۹۷۰ شغل

- توییتر؛ ۶۴۰ شغل

گودلیو ون دوورن شریک مرسر، شرکت مشاوره منابع انسانی آمریکایی گفت: با وجود عدم اطمینان در مورد بحران کووید ۱۹، برخی از سازمان ها می توانند اقدامات جدی برای مدیریت هزینه های فعلی خود انجام دهند، اما نمی توانند در انجام رویکرد شان کوته بینانه بیندیشند. آنها باید منابع مورد نیاز خود را در نظر بگیرند تا اطمینان حاصل شود که سازمان می تواند به رشد پس از بحران برگردد.

وی گفت: نحوه پاسخگویی به مشکلات امروز به بحران، تأثیر ماندگاری بر رفتار کارکنان خواهد داشت که می تواند شامل توانایی آنها در جذب استعداد جدید، سطح بهره وری و مشارکت و تعهد کارمندان باشد.

ون دوورن یادآور شد: سازمانهایی که موفق به متعادل سازی معیارها و مسئولیت های آینده  خود باشند و آن را بالاتر از سودهای کوتاه مدت در نظر بگیرند، سازمانهایی هستند که در درازمدت رونق خواهند گرفت.

کد خبر: ۳۴٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha