۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
رفع مشکل راه روستایی در «هلیلان» ایلام ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
استاندار ایلام:

رفع مشکل راه روستایی در «هلیلان» ایلام ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به لزوم رفع محرومیت های منطقه هلیلان، گفت: برای رفع مشکل راه روستایی در «هلیلان» ایلام ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر امروز دوشنبه در نشست قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان هلیلان که با حضور معاون بنیاد مستضعفان کشور و مدیرعامل بنیاد علوی در استانداری ایلام برگزار شد با اشاره به این مهم که بنیادمستضعفان نقش مهمی در عمران و آبادانی و رفع محرومیت در کشور دارد، اظهارداشت: نقش بنیاد مستضعفان در شرایط سخت کنونی در کمک به دولت برای رفع مشکلات مردم شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه علی رغم خدمات شایسته نظام در استان کماکان محرومیت در این منطقه از کشور وجود دارد، اظهار داشت: با این حال ایلام ظرفیت ها و منابع خوبی در حوزه های مختلف از جمله منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، معادن غنی، مرز مشترک، اربعین، آب فراوان و خاک غنی و ... دارا است که در صورت توجه می تواند نقش مهمی در توسعه و رفع محرومیت ها داشته باشد.

رئیس قرارگاه محرومیت زدایی استان در ادامه گفت: اما با وجود این مزیت ها ایلام هنوز به توسعه نسبی دست نیافته است و چندین عامل در این محرومیت دخیل بوده که از اصلی ترین آنها می توان به خسارات ناشی از جنگ تحمیلی و هشت سال عدم توسعه استان در آن زمان اشاره کرد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به حجم بالای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در استان گفت: قریب یک ششم جمعیت استان تحت پوشش این نهادها قرار دارد و تمام تلاش ما در محرومیت زدایی در جهت کمک به این قشر و توانمند ساختن آنها است.

وی در ادامه از نگاه مثبت بنیاد به مناطق محروم استان تشکر کرد و گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر اینکه در امر محرومیت زدایی شهرستان ملکشاهی تلاشی ارزشمند داشته، به رفع محرومیت در دیگر شهرستان محروم استان یعنی هلیلان نیز توجه دارد.

وی افزود: یکی از مناطق محروم استان و بلکه کشور شهرستان هلیلان است که  بعد از تبدیل این بخش به شهرستان گام اول در راستای محرومیت زدایی هلیلان صورت پذیرفت و بعد تصمیم گرفته شد که قرارگاه محرومیت زدایی بعد از ایجاد شهرستان در هلیلان دایر شود.

وی در ادامه گفت: برای توسعه هلیلان و رفع معضل بیکاری در این شهرستان پتروشیمی هلیلان در دستور کار است و مقدمات کار فراهم شده که این پروژه با اشتغالزایی مناسب فعال می شود.

استاندار ایلام بیام کرد: البته‌ چند ایستگاه پمپاژ با ظرفیت آبی کردن ۳سه هزار و ۵۰۰ هکتار نیز در این شهرستان درحال شکل گیری است.

وی در پایان با بیان اینکه پروژه متعددی برای رفع محرومیت در مناطق هلیلان و ملکشاهی تعریف شده است، گفت: برای رفع مشکل راه های روستایی هلیلان نیازمند اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

کد خبر: ۳۴٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha