۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
تامین مالی ۲۵ هزار میلیارد ریالی نفتی در بازار مشتقه بورس انرژی
مدیرعامل بورس انرژی ایران مطرح کرد

تامین مالی ۲۵ هزار میلیارد ریالی نفتی در بازار مشتقه بورس انرژی

حسینی، مدیر عامل بورس انرژی ایران گفت: بورس انرژی ایران امروز دوشنبه مورخ ۲۰ مردادماه ۹۹ میزبان عرضه اولیه ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفتی در بازار مشتقه بود.

به گزارش بازار به نقل از بورس انرژی ایران، سید علی حسینی، مدیر عامل بورس انرژی ایران با اعلام عرضه اولیه ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفتی در روز جاری، گفت: طی امروز دوشنبه شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند از طریق انتشار اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی در بازار مشتقه بورس انرژی ایران اقدام به تامین مالی به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال نمود.

وی ادامه داد: همچنین در این روز شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان نیز در راستای تامین مالی طرح توسعه جامع و یکپارچه و تکمیل فازهای ۱۱ الی ۲۴ پارس جنوبی برابر با ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی در بورس انرژی ایران منتشر و پذیره نویسی کرد.

حسینی با اشاره به جزییات این تامین مالی افزود: امروز یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۵۶۲  قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی عرضه شده توسط شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال در نماد سنفت ۰۰۱ و یک میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵  قرارداد سلف موازی استاندارد میعانات گازی عرضه شده توسط شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال در نماد سمیعا ۰۰۱ به روش حراج ناپیوسته عرضه شد که مجموعا ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد جهت تامین مالی فعالیت های این شرکت ها در بازار مشتقه بورس انرژی ایران منتشر شده است.

گفتنی است، شرکت تامین سرمایه بانک ملت نقش بازارگردان را برای این اوراق طی دوره عرضه ثانویه ایفا خواهد کرد و  بازدهی سالانه این اوراق  حداقل ۱۷ و نیم درصد خواهد بود.

همچنین این اوراق منضم به قراردادهای اختیار خرید و فروش تبعی به ترتیب با نرخ های ۱۹ و ۱۸ و نیم درصد بوده و دوره زمانی این قراردادها، یک سال پس از تاریخ شروع عرضه اولیه است.

کد خبر: ۳۴٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha