۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
در عرضه اولیه بورس، اولویت با بازنشستگان است
مدیرعامل صندوق بازنشستگی:

در عرضه اولیه بورس، اولویت با بازنشستگان است

افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در زمینه عرضه سهام شرکت‌ها و بورس، اولویت صندوق بازنشستگی سهام دار شدن بازنشستگان زیرپوشش است.

به گزارش بازار به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر افتخاری گفت: طرح‌های رفاهی مختلفی در کنار وظیفه اصلی صندوق بازنشستگی که پرداخت حقوق و همسان سازی است، دنبال می‌شود که یکی از آن‌ها که تا دو هفته آینده کلید خواهد خورد ارائه تسهیلات بلندمدت برای خرید کالای خانگی است.

وی افزود: در این طرح بازنشستگان می‌توانند با اقساط بلندمدت ۵ ساله نسبت به خرید کالای خانگی با کیفیت اقدام کنند؛ همچنین برای فرزندان بازنشستگان کشوری نیز در قالب «سبد جهیزیه» خرید تعدادی از کالاهای خانگی ضروری با استفاده از همین تسهیلات و با قیمت‌های مناسب‌تر در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: طرح‌های رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف بهبود کیفیت زندگی و افزایش قدرت خرید بازنشستگان عزیز در حال اجرا است و در قالب طرح‌های مختلفی عملیاتی و اعلام می‌شود.

افتخاری با بیان اینکه با وجود همه شرایط و سختی‌هایی که کشورمان با آن روبرو بوده و هست، اجرای همسان سازی و متناسب شدن حقوق بازنشستگان کشوری با شاغلین همطراز از مهرماه کلید خواهد خورد، گفت: این مطالبه‌ای است که بازنشستگان داشتند و در فروردین ماه یک بار اجرایی شد و مرحله تکمیلی آن مهرماه اجرایی می‌شود.

وی همچنین با اعلام اینکه ۳۵۰ هزار نفر در سال وام ضروری دریافت می‌کنند، گفت: در شرایط کرونا و مسائلی که بانک‌ها درگیر آن هستند، ارائه بیش از ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات ضروری بدون ضامن و با کارمزد ۴ درصد کار کوچکی نیست. خوشبختانه این تسهیلات امسال از ۷ به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

در عرضه سهام بورس بازنشستگان صندوق در اولویت هستند
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به پرسشی درباره ورود صندوق بازنشستگی کشوری به بورس، گفت: ۱۴ شرکت در مسیر ورود به بورس قرار گرفته اند و در ابتدای سال شرکت پگاه گیلان و همین اواخر هم صندوق مدیریت ثروت در بروس عرضه شدند و این مسیر همچنان ادامه دارد.

افتخاری گفت: در زمینه عرضه سهام شرکت‌ها و بورس، اولویت صندوق بازنشستگی سهام دار شدن بازنشستگان زیرپوشش است و برای همین هم علاوه بر صندوق مالی یکم دولت که متولی آن دولت بود، در صندوق مدیریت ثروت به بازنشستگان تسهیلات اعتباری یک میلیون تومانی با اقساط یکساله ارائه شد و ۹۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از آن استفاده کردند.

وی همچنین یادآور شد: در همین مدت تقریبا تمامی شرکت‌های کاغذی و غیرفعال وابسته به صندوق بازنشستگی حذف شده و تعدادی نیز در مسیر ادغام و انحلال قرار گرفته اند. همچنین اصلاح ساختار شرکت‌ها و هلدینگ‌ها با جدیت و به صورت هفتگی دنبال می‌شود تا منافع آن از محل این اصلاح ساختار در زندگی بازنشستگان و ذی نفعان صندوق آورده شود.

افتخاری اظهار داشت: ورود شرکت‌ها به بورس دارای قوانین و قواعدی است که باید شرکت حتما پس از اصلاح ساختار و طی کردن فرآیندهای مربوطه امتیاز لازم برای ورود به بورس را بدست آورند. این فرآیندی طولانی مدت است و ما هم در این مسیر گام برداشتیم.

کد خبر: ۳۴٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha