۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
پشت‌پرده لغو عرضه «دارای دوم»؛ بین ۲ وزیر دعوا شد

پشت‌پرده لغو عرضه «دارای دوم»؛ بین ۲ وزیر دعوا شد

پیگیریها نشان میدهد ظاهرا در صورت عدم اقدام وزارت خانه متولی برای عرضه سهام در قالب ای تی اف و عدم استقبال در عرضه بلوکی، وزارت اقتصاد میتواند راسا نسبت به عرضه سهام در قالب ای تی اف اقدام کند.

به گزارش بازار، محسن عباسی، کارشناس بازار سرمایه پیرامون لغو عرضه «دارای دوم» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: یکی از گمانه زنی های جدی به موضوع مدیریت سهام پالایشگاهای در معرض عرضه  اشاره دارد. بر این اساس ‌بنظر می‌رسد در مورد پالایشگاه‌ها دعوای اصلی بر سر مدیریت این صندوق باشد. اگر سهام موجود به صورت ETF عرضه شوند به نظر میرسد مدیریت صندوق بر عهده وزارت اقتصاد باشد و اگر عرضه به صورت بلوکی انجام شود احتمالا با انجام خرید از سوی زیر مجموعه‌های وزارت نفت مدیریت در نهایت در وزارت خانه مذکور باقی بماند.

جزئیات اختلاف نظر وزارت اقتصاد و وزارت نفت
گفتنی است، طبق اعلام رسمی دژپسند وزیر اقتصاد، دستگاه مربوطه (وزارت نفت) در روزهای اخیر اعلام کرد آمادگی نداریم بر این اساس، دارادوم به صورت بلوکی عرضه و اگر هم نتوانستیم، آن را شناور می‌کنیم.

این درحالی است که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی توقف عرضه دارا دوم را تصمیم وزیر اقتصاد دانست و تاکید کرد در صورت تغییر این تصمیم برای تشکیل صندوق ETF، این شرکت و وزارت نفت آماده بوده و هستند که تمامی اختیارات خود را در این خصوص به وزیر اقتصاد تفویض نمایند.

احتمال عرضه سهام پالایشگاهها در قالب ای تی اف همچنان وجود دارد؟
هرچند شرکت پخش و پالایش تمام تقصیر را بر دوش وزیر اقتصاد انداخته اما بایستی منتظر ماند تا جزئیات بیشتر از موضوع روشن شود. به هر حال پیگیریها  نشان میدهد ظاهرا در صورت عدم اقدام وزارت خانه متولی برای عرضه سهام در قالب ای تی اف و عدم استقبال در عرضه بلوکی وزارت اقتصاد میتواند راسا نسبت به عرضه سهام در قالب ای تی اف اقدام کند.

نظر شخصی بنده این است که وزارت نفت مانع از انجام این موضوع بوده است اما وزیر اقتصاد با زیرکی هر چه تمام‌تر اختلافات را علنی و رسانه ای کرد تا وزارت نفت را تحت فشار افکار عمومی قرار دهد که موفق هم شد حالا باید دید با واکنش مثبت وزارت نفت که برای تشکیل etf اعلام آمادگی کرده است آیا خبری مبنی بر پذیره نویسی  دارادوم منتشر خواهد شد؟

کد خبر: ۳۴٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha