۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
خرید بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم تا بیستم مرداد ماه
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

خرید بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم تا بیستم مرداد ماه

سیف، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از خرید بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم تا بیستم مرداد ماه خبر داد و گفت: دولت با تمام توان در شرایط سخت نقدینگی، پول گندمکاران را پرداخت کرده است و تاکنون ۹۳ درصد از پول گندم‌های تحولی به مراکز خرید تسویه شده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، یزدان سیف افزود: در مقایسه با بیستم مرداد ماه سال گذشته، خرید تضمینی رشد ۷ درصدی در کشور دارد و در حال حاضر مراکز خرید در ۳۱ استان آماده تحویل گندم کشاورزان هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده است.

سیف گفت: مقدار خرید تضمینی گندم هم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷ درصدی دارد که به مروز زمان این افزایش خرید بیشتر می‌شود.

وی افزود: ارزش کل خرید تضمینی گندم به ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: تاکنون ۲۶۳ هزار تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود ۱۱۸۰۷میلیارد تومان خریداری شده است.

سیف گفت: خرید تضمینی آفتابگردان هم در کشور شروع شده و در استانهای خوزستان و کرمان در اولین روزهای خرید ۴۶۰ تن از این محصول خریداری شده است.

معاون وزیر صمت افزود: از نکات مثبتی که می توان در زمینه فعالیت خرید تضمینی گندم و دانه روغنی بدان اشاره کرد، پرداخت پول گندمکاران امسال بی سابقه بوده است و پرداخت ها به روز انجام شده، تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده که از میزان کل پرداختی سال گذشته عبور کرده است.

سیف اضافه کرد: پول گندم کاران در سنوات گذشته به صورت دو مرحله و پس از تقریبا دو ماه پرداخت می شد الان به روز شده و ۹۳ درصد آن تاکنون پرداخت شده و این درصد پرداخت روی اعداد ۸۰ تا ۹۵ درصد بوده است.

کد خبر: ۳۴٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha