۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
تقلای دلار برای رسیدن به کانال ۲۰ هزارتومانی/ معامله گران ارز برای فروش به صف شدند
بازار گزارش می دهد؛

تقلای دلار برای رسیدن به کانال ۲۰ هزارتومانی/ معامله گران ارز برای فروش به صف شدند

نرخ ارز همچنان در بازار کاهشی است و معامله گران این کالا برای فروش انواع ارز به صف شده اند. این روند باعث شده است تا دلار با شیب نزولی قیمت به کانال ۲۰ هزار تومان نزدیک شود.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: ارزی که ماه گذشته کالایی سرمایه ای برای برخی ها محسوب می شد این روزها قیمت آن در پی اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر غیر واقعی بودن نرخ آن، پله پله در حال نزول است.
گزارش میدانی خبرنگار «بازار» از حوالی میدان فردوسی تهران حاکی است که هیچ معامله گری ارز نمی خرد بلکه همه فروشنده شده اند.
تابلو و مانیتور واحدهای فروش سکه و ارز نیز با درج نرخ های پایین انواع ارز، رهگذران را مجذوب قیمت ها کرده است. قیمت هایی که هر لحظه با شیب کند و البته رو به پایین درحال تغییراست.

آینده نامعلوم نرخ ارز در بازار / قیمت ها همچنان کاهشی است
یکی از فعالان این بازر در گفتگو با ما علت کاهش قیمت ارز و بی تحرکی بازار را ناشی از آینده نامعلوم قیمت این کالا عنوان کرد و افزود: بازار ارز دیگر برای سرمایه گذاران به هیچ وجه جذاب نیست چرا که این بازار با کوچکترین اظهارنظری از سوی مسئولان به هم می ریزد. به طور مثال رئیس کل بانک مرکزی وعده کاهش قیمت ها در این بازار را داده است و اکنون قیمت ها کاهشی شده و این کاهش در روزهای آینده نیز ادامه دارد.
وی بازگشت بخشی از ارزهای صادراتی به کشور همچنین تاکید مسئولان بلند پایه در ساماندهی بازار ارز و از همه مهمتر تاکید رئیس کل بانک مرکزی بر برنامه ریزی برای کاهش نرخ ارز در آینده نزدیک را عواملی دانست که بر کاهش نرخ ارز در بازار تاثیر گذاشته است.
یکی دیگر از دلالان سیار ارز در گفتگویی با ما، گفت: بانک مرکزی با پنبه سر سرمایه گذاران ارز را برید و بدون اینکه اقدامی سفت و سخت و ضربتی برای کاهش قیمت ها در این بازار بکار گیرد و یا اینکه ارز فراوانی به بازار برای تعدیل قیمت ها به بازار بریزد باعث شد تا قیمت ها ریزشی و خیلی ها متضرر شوند.

کاهش پلکانی قیمت دلار در بازار
دلار آزاد که هفته گذشته در آستانه ۲۴ هزار تومان قرار گرفته بود اکنون با دو پله کاهش به کانال ۲۱ هزار تومان آمده است. این کاهش قیمت که ناشی از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی بر عزم جدی این بانک برای کاهش نرخ ارز در بازار است باعث شده تا  قیمت سکه و ارز در بازار کاهشی شود. کاهش قیمتی که بخش عمده آن ناشی از بازگشت ۲ و نیم میلیارد دلار ارز صادرکنندگان بوده که به گفته همتی تاکنون به سامانه نیما برگشته است.
امروز نیز همچون روز گذشته قیمت ها در بازار ارز کاهشی بود دلاری که در پایان ماه گذشته به بیش از ۲۶ هزار تومان رسید، اکنون به ۲۱ هزار ۳۴۰ تومان رسیده است.
قیمت یورو ۳۰ هزار تومانی ماه گذشته در بازار نیز امروز به ۲۵ هزار تومان رسیده است.

ارز ارزان در صرافی ها
صرافی بانک ها که ماه گذشته بدنبال رشد قیمت ها در بازار آزاد قیمت ها را بالا می برد اکنون قیمت ها را کاهش داده و امروز با کاهش ۹۰۰ تومانی، قیمت دلار را در کانال ۲۰ هزار تومان جای داده است. این صرافی ها  قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش ۹۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام و دلار را از مردم با قیمت ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند. همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با کاهش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان درج شده است. با کاهش قیمت ارز قیمت سکه و طلا نیز در بازار کاهشی شده است طوری که در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۱۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون تومان است. علاوه بر این قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده است و فروخته می شود.

احتمال سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز در روزهای آتی
همچنین هرگرم طلای ۲۴ عیار یک‌میلیون و ۳۴۷ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۳۹۰  هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۲۰۳۲ دلار معامله می‌شود.  به گزارش بازار، با اوج قیمت ارز و سکه در ماه گذشته، خیلی از اقتصاددانان در گفتگو با «بازر» نرخ واقعی دلار را زیر ۲۰ هزار تومان دانسته و رشد قیمت ها در این بازار را غیر واقعی عنوان می کردند. حال با توجه به روند افزایش فروشندگان ارز در بازار این احتمال وجود دارد که کاهش قیمت ها در بازار ارز طی روزهای آینده  نیز ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۳۴٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha