۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
برای گشایش اقتصادی باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

برای گشایش اقتصادی باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد

عسگری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص گشایش اقتصادی وعده داده شده توسط دولت گفت: اگر واقعاً اراده‌ای برای کار باشد، یقیناً نتیجه مناسب حاصل می‌شود زیرا ظرفیت‌های مختلف خوبی در حوزه‌های گوناگون از نفت تا صنعت گردشگری در کشور برای گشایش اقتصادی وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدجواد عسکری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اگر از همان زمان که مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند به آن توجه ویژه کرده بودیم، حتماً در شرایط خیلی بهتری قرار داشتیم و یک اقتصاد مقاوم می‌توانست تنش‌های اقتصادی را در خود هضم کند و به رونق و جهش تولید توجه نکردیم.

وی از تعامل مجلس با دولت برای ایجاد گشایش اقتصادی گفت و بیان کرد: شرط این گشایش اقتصادی آن است که دولت محکم پای کار بیاید و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به خوبی استفاده کند. دولت برای گشایش اقتصادی باید ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل در بیاورد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران دارای سرمایه و درآمد مناسب است، از توانمندی و ظرفیت بزرگ کشور جهت بهبود اقتصاد گفت و اظهار کرد: حقیقت این است که تحریم‌ها حدود ۲۰ درصد در وضعیت اقتصادی امروز اثرگذار بوده است و ۸۰ درصد سوء مدیریت است.

وی در خصوص گشایش اقتصادی وعده داده شده توسط دولت گفت: اگر واقعاً اراده‌ای برای کار باشد، یقیناً نتیجه مناسب حاصل می‌شود زیرا ظرفیت‌های مختلف خوبی در حوزه‌های گوناگون از نفت تا صنعت گردشگری در کشور برای گشایش اقتصادی وجود دارد.

عسگری از ضرورت همکاری با کشورهای دوست برای گشایش اقتصادی گفت و عنوان کرد: امروز کشور چین یک قدرت اقتصادی بین المللی است و سؤال این است تا چه اندازه توانسته‌ایم از این ظرفیت و قابلیت استفاده کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت اتکا به توانمندی‌های داخلی، به حوزه کشاورزی اشاره و اظهار کرد: در این بخش از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستیم و می‌توانیم به راحتی با یک مدیریت جهادی و انقلابی شیرهای نفت را ببندیم و در راستای اهداف اقتصادی گام برداریم.

عسگری درباره گشایش اقتصادی بیان کرد: امروز که جهان به نفت ایران نیاز دارد، می‌توانیم در قالب یک مدیریت صحیح و بدون حضور دلالان از این ظرفیت استفاده کرد و قطعاً مجلس نیز حمایت خواهد کرد تا مردم در حوزه معیشت و اشتغال شرایط بهتری را درک کنند.

کد خبر: ۳۴٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha