۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
۶۰ درصد بانک‌ها و شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

۶۰ درصد بانک‌ها و شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند

کرمان- پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سه برابر بودجه عمومی کشور، بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌هاست در حالی که حدود ۶۰ درصد آن‌ها زیان‌ده هستند و این چالش اصلی اقتصاد ایران است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اولویت کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح ساختار بودجه است، افزود: در نشست دو هفته‌ قبل با وزیر اقتصاد قرار بر این شد به جای این‌که طرح دولت در اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را پیگیری کنیم، متن آن‌ها را با متن خودمان ادغام کنیم و در قالب یک طرح دو فوریتی یا یک فوریتی و یا طرح عادی، به صحن علنی بیاوریم.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان امسال یکی از مهم‌ترین اصلاحات ساختارها در نظام اقتصادی کشور که ساختار بودجه است و در بخش حوزه مالیات‌ها قرار دارد که مهم‌ترین اصلاح ساختار مالیاتی به نفع فقرا و ضعفا در جامعه و ایجاد یک نظام عدالت مالیاتی است را بتوانیم اجرایی کنیم که روش آن دادن طرح و ادغام آن با لایحه دولت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع دیگری که بسیار برای ما حائز اهمیت است بازسازی و بازنگری در نحوه‌ اداره‌ شرکت‌های دولتی و بانک‌ها است.

وی توضیح داد: سه برابر بودجه عمومی کشور، بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌هاست در حالی که حدود ۶۰ درصد آن‌ها زیان‌ده هستند و این چالش اصلی اقتصاد ایران است.

پورابراهیمی گفت: بر اساس یک برنامه جامع از دو سال قبل به این موضوع ورود کردیم که این‌ها به فضای جدیدی تبدیل شود و اصلاح ساختار انجام دهند.

وی ادامه داد: ما محاسبه کردیم اگر معادل ۱۰ درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی و بانک‌ها که الان دچار چالش هستند را کاهش دهیم، معادل یک سال فروش نفت ما در شرایط عادی، نه الان که در شرایط تحریم هستیم، می‌توانیم به بودجه کشور اضافه کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: نیازمند این اصلاح ساختار هستیم که کار کارشناسی را شروع کردیم، البته بخشی در دوره‌های قبل شروع شده بود و الان دارد تکمیل‌تر می‌شود.

کد خبر: ۳۴٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha