۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کاهش ۹.۵ درصدی تولید ناخالص ملی انگلیس
تحت تاثیر بحران کرونا اتفاق افتاد؛

کاهش ۹.۵ درصدی تولید ناخالص ملی انگلیس

براساس گزارش بانک مرکزی انگلیس، براثر همه گیری ویروس کرونا، این کشور با کاهش ۹.۵ درصدی تولید ناخالص ملی مواجه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، براساس گزارش بانک مرکزی انگلیس، در پی همه گیری ویروس کرونا، این کشور با کاهش ۹.۵ درصدی تولید ناخالص ملی مواجه می‌شود که بدترین عملکرد در تولید ناخالص ملی در ۹۹ سال اخیر است.

بر اساس نخستین گزارش بانک مرکزی انگلیس درباره آینده اقتصاد این کشور، پس از همه گیری کووید ۱۹، میزان بیکاری در این کشور دو برابر خواهد شد.

روزنامه دیلی میل پیشتر نوشته بود، بیکاری ناشی از همه گیری ویروس کرونا، "حمام خون" در بخش اشتغال به راه انداخته و علاوه بر شمار بیکارانی که قبلا اعلام شده است، ۱۳۵ هزار نفر دیگر در معرض بیکاری اند.

به نوشته دیلی میل، فقط در یکصد شرکت بزرگ انگلیس، ۲۳۰ هزارشغل در درون یا بیرون از انگلیس از دست می‌روند و روزانه اخباری از اخراج افراد شاغل، گزارش می‌شود.

براساس گزارش بانک مرکزی انگلیس، شمار بیکاران در این کشور تا پایان سال جاری احتمالا دو برابر خواهد شد.

روزنامه گاردین نوشت پیش از این برآورد شده بود اقتصاد انگلیس امسال ۱۴ درصد کوچک خواهد شد که در ۳۰۰ سال اخیر بی سابقه بود، اما اکنون نظر غالب این است که اقتصاد انگلیس ۲۰.۴ درصد کوچک خواهد شد.

این بانک همچنین اعلام کرد ممکن است بهره بانکی را در این کشور بازهم منفی کند. پیش از این بانک‌های مرکزی ژاپن و ۱۹ کشور عضو حوزه یورو، میزان بهره بانکی را منفی کرده اند.
در همین حال زیان‌های اقتصادی همه گیری ویروس کرونا بانک انگلیسی HSBC، بزرگترین بانک اروپا را بر آن داشت تا ۳۵ هزار نفر از کاکنانش را در کشورهای مختلف کاهش دهد.

بر اساس اعلام نهادهای ناظر در انگلیس اچ اس بی سی با کاهش هشتاد درصدی سود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی مواجه شده و مدیران این بانک را برآن داشته است برای غلبه بر بخشی از مشکلات مالی ۳۵ هزار نفر از کارکنان این بانک را اخراج کند.

کد خبر: ۳۴٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha