۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
۱۴ اولویت اول مجلس‌ یازدهم، اقتصادی است
عضو هیات رئیسه مجلس:

۱۴ اولویت اول مجلس‌ یازدهم، اقتصادی است

متفکر آزاد، نماینده مجلس با اشاره به اینکه چهارده طرح اول مجلس طرح های اقتصادی است، تاکید کرد: این بدان معنا است که مجلس اولویت‌های خود را گم نکرده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، متفکر آزاد کرد: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته در بحث فراکسیون ها، آئین نامه هایی در دست تدوین است که هر نماینده می تواند به طور خلاصه صرفا چند فراکسیون عضو شود و در تعداد محدودی می تواند عضو هیات رئیسه باشد.

وی افزود: یکی از وظایف فراکسیون ها این است که کارهایی را که کمیسیون ها نمی توانند دنبال کنند فراکسیون ها آن ها را در موارد مختلف به خصوص در حوزه پیگیری ها دنبال می کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس، وجود فراکسیون ها را یک مزیت برای بهارستان دانست و خاطر نشان کرد: فراکسیون ها به صورت چابک می توانند فعالیت کرده چرا که اکثر فراکسیون ها غیر سیاسی بوده و فراکسیون ها به صورت تخصصی پیگیری موضوعات را انجام می دهند.

متفکر آزاد بیان کرد: طبعا فراکسیون ها تقنینی عمل نمی کنند چرا که خروجی فراکسیون ها تصمیم سازی است نه تصمیم گیری و تصمیم گیری وظیفه کمیسیون و صحن علنی مجلس است اما فراکسیون ها بازوان نظارتی خوبی می توانند برای مجلس باشند و خلاها را می توانند پر کنند.

وی تصریح کرد: هیچ تداخلی میان فراکسیون و کمیسیون وجود ندارد و فراکسیون ها منهای کمیسیون ها از لحاظ تقنینی هیچ کاری نمی توانند انجام دهند اما در حوزه پیگیری های مسائل و اولویت های نمایندگان و مردم شریف بسیار می توانند کمک کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فراکسیون ها در آئین نامه مجلس شناخته شده و یک میز در هیات رئیسه مجلس داریم که مختص به آن ها است و انتخابات برای آن ها برگزار می شود که در آن هیات رئیسه انتخاب شده و می توانند دعوت نامه داده و نامه نگاری های لازم را انجام دهند و کاملا جایگاه شان مشخص است.

متفکر آزاد گفت: در این دو ماه آغاز مجلس یازدهم، شکل گیری فراکسیون ها را داشته ایم اما فراکسیون های پیش رویی داشته ایم که مباحث خود را به ویژه در حیطه نظارتی آغاز کرده اند اما بیشتر فراکسیون ها در مرحله شکل گیری بودند و به تازگی هیات رئیسه خود را شناخته اند.

وی گفت: یک نقدی که به مجلس پیشین وجود داشت این بود که ما تعدد فراکسیون ها را داشتیم که تا حدودی در این مجلس هم با آن مواجه هستیم و برخی معتقد هستند که فراکسیون ها خیلی فعال نیستند، به طوری که فراکسیون های بسیاری تشکیل می شود اما پس از مدتی صرفا نامی از آن ها بیشتر باقی نمی ماند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما سعی مان این است که فراکسیون های مان را کارکردی تر کرده و فراکسیون هایی که فعالیت نداشته باشند حذف خواهند شد.

متفکر آزاد بیان کرد: یکی از اقدامات انجام شده در مجلس یازدهم این بوده است که فراکسیون هایی که به هم نزدیک بوده اند ادغام شده و با این تدبیر همچون گذشته تعدد فراکسیون ها را نداریم.

وی بیان کرد: مجلس در این دو ماه کار های مهمی انجام داده است
که نخستین آن این است که در یک ماه اول کمیسیون ها بسته شد؛ در برخی کمیسیون ها همچون کشاورزی با تعداد بسیار زیاد متقاضی روبرو بودیم که این مهم در دوره های گذشته کمتر بود.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه ۱۴طرح اول مجلس طرح های اقتصادی بوده که این بدان معنا است که مجلس اولویت های خود را گم نکرده است، خاطر نشان کرد: طرح هایی همچون سوت زنی، مدیریت منافع، شفافیت آرا نمایندگان، حمایت از افشا کنندگان فساد، مالیات خانه های خالی و سهام عدالت از جمله اقداماتی بود که مردم آرزوی عملیاتی شدن آن را داشتند.

متفکر آزاد گفت: یک نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که نمایندگان این دوره خود را محصور به حوزه انتخابیه شان نکرده اند و ما در مجلس با کارآمد شدن بهارستان روبرو هستیم.

وی در خاتمه گفت: فراکسیون ها تا به این لحظه کمک های شایانی به مجلس یازدهم کرده اند.

کد خبر: ۳۴٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha