۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
نگرانی مردم برزیل از پیامدهای اقتصادی کرونا

نگرانی مردم برزیل از پیامدهای اقتصادی کرونا

شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه با انتشار گزارشی از نگرانی مردم برزیل از پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا به ویژه بر صنعت گردشگری این کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، هر سال میلیون‌ها گردشگر از چهار گوشه جهان از برزیل دیدن می‌کردند، اما امسال تصاویر نادر و بی سابقه‌ای از مراکز گردشگری در این کشور دیده می‌شود. از پنج ماه پیش تا کنون، کوه کورکووادو از اصلی‌ترین نمادهای ریو دو ژانیرو که تندیس مسیح در نوک این کوه قرار دارد، کاملا خالی از گردشگر است.

از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ در برزیل، مراکز گردشگردی برای نخستین بار از ۸۴ سال پیش تا کنون، تعطیل شده است. عمر راپوزو، مسئول بخش گردشگری کورکووادو در مورد آینده گردشگری در برزیل ابراز نگرانی کرد. بخش گردشگری در برزیل هر سال بیش از پنج میلیارد دلار برای این کشور درآمدزایی دارد.

راپوزو افزود: بیماری همه گیر کووید-۱۹ بخش گردشگری ریو دو ژانیرو را به شدت تحت تأثیر قرار داده است و بحران همچنان ادامه دارد. اقتصاد برزیل به شدت به رونق بخش گردشگری نیازمند است. اوضاع باید به حالت عادی برگردد، اما هنوز زمان آن فرا نرسیده است.

در پی شیوع ویروس کرونا در برزیل، راهنمایان گردشگری در این کشور بیکار شده اند. آن‌ها خود را قربانی پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا می‌دانند.

راهنمایان گردشگری در روزهای اخیر با برگزاری تجمع در یکی از بازارهای ریو دو ژانیرو، تصویب لایحه‌ای برای کمک فوری به راهنمایان تور را خواستار شدند. یکی از راهنمایان گردشگری در این شرایط بحرانی مجبور شده است شیرینی‌های خانگی تهیه کند و به فروش برساند.

از آغاز این بیماری همه گیر، ۵۷ هتل در ریو دو ژانیرو تعطیل شده است. این بحران موجب خسارت بیش از ۱۷ میلیارد دلاری بر صنعت گردشگری برزیل شده است. بر اساس برآورد اولیه، دست کم ۳۰۰ هزار نفر در این بخش شغل خود را از دست خواهند داد.

کد خبر: ۳۴٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha