۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
احتمال  طلای ۲۳۰۰ دلاری  در دی ماه امسال با ادامه وضع موجود
قیمت طلا کاهش یافت

احتمال طلای ۲۳۰۰ دلاری در دی ماه امسال با ادامه وضع موجود

قیمت طلا که طی روزهای ابتدایی هفته اخیر شاهد رشد بی سابقه ای بود، روز جمعه و پس از انتشار آمارهای نسبتا امیدوارکننده از بازار کار آمریکا و رشد نسبی ارزش دلار شاهد کاهش بیش از ۲ درصدی بود، با این حال وضعیت وخیم شیوع کرونا در امریکا و سایر کشورها سبب شد تا فلز زرد همچنان در مسیر ثبت طولانی ترین رشد هفتگی یک دهه گذشته باقی بماند.

به گزارش بازار، قیمت طلا که طی روزهای ابتدایی هفته اخیر شاهد رشد بی سابقه ای بود، روز جمعه و پس از انتشار آمارهای نسبتا امیدوارکننده از بازار کار آمریکا و رشد نسبی ارزش دلار شاهد کاهش بیش از ۲ درصدی بود، با این حال وضعیت وخیم شیوع کرونا در امریکا و سایر کشورها سبب شد تا فلز زرد همچنان در مسیر ثبت طولانی ترین رشد هفتگی یک دهه گذشته باقی بماند.

قیمت اونس جهانی طلا در پایان معاملات روز گذشته با ۲۷ دلار و ۹۹ سنت معادل ۱.۳۶ درصد کاهش به ۲۰۳۵ دلار رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۴۱ دلار و ۴۰ سنت معادل ۲ درصد کاهش به ۲۰۲۸ دلار  رسید.

دیوید مگر مدیر بخش داد و ستد فلزات در شرکت های ریج فیوچرز اظهار داشت: «پس از انتشار گزارش بازار کار آمریکا ارزش دلار تا حد زیادی تقویت شده است. این مسئله سبب یک افت قیمت محسوس در بازار فلزات گشته است... برداشت بازار این است که گزارش نسبتا امیدوارکننده از بازار آمریکا ممکن است نشان دهنده بازگشت تدریجی اقتصاد امریکا به مسیر ترمیم باشد و دیگر نیازی به اقدامات محرک اقتصادی بیشتر نباشد.»

پس از آنکه گزارش دولت امریکا نشان داد تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیر کشاورزی اقتصاد این کشور طی ماه جولای یک میلیون و ۷۶۳ هزار مورد افزایش داشته است، ارزش دلار از پایین ترین رقم های ۲ سال گذشته که طی اوایل هفته ثبت شده بود فاصله گرفت. عامل دیگری که به افت بیشتر قیمت طلا انجامید، بن بست در مذاکرات میان کنگره و دولت آمریکا بر سر یک بسته محرک مالی بود. اجرای یک بسته محرک مالی دیگر می تواند به کاهش بیشتر ارزش دلار و در نتیجه تقویت قیمت طلا بیانجامد. با این حال، ادوارد میر تحلیلگر موسسه کپیتال مارکتس معتقد است علیرغم کاهش قیمت روز جمعه وضعیت اقتصاد جهانی هنوز به گونه ای است که می توان انتظار داشت قیمت طلا تا پایان سال به رقم ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ دلار برسد.

کد خبر: ۳۴٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha