۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
۱۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در زنجان تولید شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

۱۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در زنجان تولید شد

زنجان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: امسال ۱۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در استان زنجان تولید شده و در اسفند ماه بین متقاضیان زراعت چوب توزیع می شود. 

به گزارش بازار به نقل از منابع طبیعی زنجان، خلیل آقاجانلو با بیان اینکه وسعت جنگل های طبیعی استان حدود ۷۳ هزار هکتار و جنگل های دست کاشت حدود ۱۸ هزار هکتار است، گفت: غالب گونه های جنگلی استان  را ارس، بنه، زالزالک و بلوط  تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر جنگل ها در ارتفاعات شمالی رودخانه قزل اوزن در  شهرستان های طارم ، خرمدره ابهر، سلطانیه، ماهنشان و شمال غربی شهرستان زنجان واقع شده است، اظهار کرد: بیشترین و وسیعترین آن  در شهرستان طارم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، در خصوص حفاظت از این جنگل ها، گفت: برای توسعه و غنی سازی جنگل ها طرح صیانت و توسعه صندوق ملی در حال انجام است. 

آقاجانلو با بیان اینکه  سالانه برای توسعه زراعت چوب و تامین مواد سلولزی و تامین چوب کشوری اقدامات اساسی انجام می شود، تاکید کرد: امسال هم ۱۰۰ هزار اصله  قلم صنوبر نهال در استان زنجان تهیه شده و در اسفند ماه در بین  متقاضیان زراعت چوب  توزیع می شود. 

وی ابراز کرد: استان زنجان یکی از قطبهای تولید صنوبر کشور است که با برداشت موانع  از جمله تامین اعتبارات از صندوق توسعه ملی می توان تعداد آن را در استان بالا برد.

کد خبر: ۳۴٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha