۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
خسارت ۹۰۰ میلیارد تومانی کرونا به ۱۹۰۰ واحد صنعتی قم
معاون استاندار قم خبر داد؛

خسارت ۹۰۰ میلیارد تومانی کرونا به ۱۹۰۰ واحد صنعتی قم

قم - غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم خسارت کرونا به بخش صنعت قم را بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به حدود ۳۵ هزار واحد صنفی قم از ۱۰ میلیون تا یک میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد غضنفری بعد از ظهر پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شرایط و مشکلات جامعه پس از شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: بیشترین خسارت و آسیب جدی در قم به بخش صنعت و گردشگری وارد شده است و تأثیر منفی بسیاری در این زمینه بر جای ماده است.

وی جبران خسارت صنعت‌گران و فعالان در این عرصه را دغدغه مدیران استان و مسئولان اقتصادی اعلام کرد و افزود: تعیین میزان خسارت‌های وارد شده به هر یک از بخش‌های صنعتی نظیر صنعت، گردشگری، بازرگانی و اصناف اولین اقدامی است که باید انجام شود تا بتوان برنامه‌ریزی دقیق برای جبران خسارت‌ها انجام داد.

معاون استاندار قم خسارت کرونا به بخش صنعت قم را حدود ۹۰۰ میلیارد توان اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۹۰۰ واحد صنعتی در استان قم ۱۰ تا ۵۵ درصد خسارت دیده‌اند و به ۱۷ گروه کالایی نیز بر اثر شیوع کرونا خسارت وارد شده ‌است.

وی به خسارت کرونا به بخش اصناف اشاره کرد و افزود: به حدود ۳۵ هزار واحد صنفی قم از ۱۰ میلیون تا یک میلیارد تومان خسارت وارد شده است که برخی اصناف ۱۰ درصد و تعدادی نیز بالای ۶۰ درصد دچار خسارت شده‌اند.

غضنفری خسارت کرونا به بخش کشاورزی قم را نیز دارای اهمیت دانست و اعلام کرد: ۱۰ فعالیت کشاورزی حدود ۹۲ میلیارد تومان آسیب دیده‌ است و همچنین به هفت گروه فعالیتی در بخش گردشگری حدود ۱۵۸ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان کشوری و معاون اقتصادی رئیس جمهور و همچنین کمیته اقتصادی کرونا بخشی از خسارت‌های کرونا به صنعتگران و فعالان اقتصادی قم جبران شود.

کد خبر: ۳۴٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha