۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
پرطرفدارترین خودروهای مونتاژی در ایران کدامند؟
نگاهی به بازار مونتاژی‌ها ایران؛

پرطرفدارترین خودروهای مونتاژی در ایران کدامند؟

قیمت محصولات پرطرفدار مونتاژی روندی صعودی دارد و پیش بینی درباره اینکه چه زمانی بازار خودروهای مونتاژی به ثبات می‌رسد سخت است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، در بازار مونتاژی‌ها ایران خودرویی‌ها با محصول پسابرجامی پژو ۲۰۰۸ و همچنین محصولی از خانواده هایما به نام S۷ حضور دارند.

پژو ۲۰۰۸
پژو ۲۰۰۸ با توجه به آمارهای تولید ایران خودرو به نظر می‌رسد که روزهای اخری است که مهمان خطوط تولید این خودروساز است، زیرا بر اساس آمارهای منتشر شده در مجموع تا پایان تیرماه سال جاری ۱۵۸ دستگاه از این خودرو تولید شده است.

مقایسه امار تولید این محصول پسابرجامی تا پایان تیرماه ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده افت بیش از ۹۵ درصدی تولید این خودرو است.

به شماره افتادن نفس تولید پژو ۲۰۰۸ و به دنبال آن عرضه قطره چکانی این خودرو به بازار روی قیمت آن نیز اثر گذار بوده و طی دو هفته اخیر شاهد رشد ۴۵ میلیون تومانی این خودرو هستیم.

به نظر می‌رسد همزمان با افت شدید تولید، فروشندگان این خودرو نیز فعلا از بازار عقب نشسته اند و در حال رصد بازار هستند تا در موقع مناسب با عرضه خودروی خود بیسترین سود را کسب کنند.

هایما
دیگر محصول مونتاژی ایران خودرو یعنی هایما S۷ است. قیمت این خودروی مونتاژی در چند روز اخیر رشد ۳۰ میلیون تومانی را به نام خود ثبت کرده است. هایما S۷ در حال حاضر پرتقاضاترین خودرو شاسی‌بلند مونتاژِی در کشور به شمار میرود و احتمال دارد در ماه‌های آینده به دلیل کمبود قطعات ناشی از تحریم‌ها تولید آن متوقف شود.

البته خانواده هایما عضو دیگری به نام S۵ نیز دارد که در ماه‌های اخیر حضور کمرنگی در بازار داشته است. کمیابی مدل صفر این خودرو در بازار سبب شده تا قیمت آن نیز نامشخص باشد و فروشندگانی که این خودرو را در اختیار دارند به دلخواه روی آن قیمت می‌گذارند.

کورس مونتاژی‌های سایپا
سایپا با دو محصول سراتو، چانگان در بازار مونتاژی‌ها حضور دارد.

کیا سراتو محصول کره‌ای سایپا به نسبت دو هفته گذشته ۵۵ میلیون رشد قیمت را تجربه کرده است.

دیگر محصول مونتاژی سایپا چانگان است. این خودروی مونتاژی چینی که مونتاژش متوقف شده است، طی دو هفته گذشته رشد ۲۰ میلیون تومانی را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رسانده است.

دوپینگ قیمتی ساندرو استپ وی
ساندرو و ساندرو استپ وی دو عضو خانواده رنو بودند که در خطوط تولید پارس خودرو مونتاژ می‌شدند.

ساندرو استپ وی به نسبت دو هفته گذشته رشد ۳۰ میلیون تومانی را به نام خود ثبت کرده است.

ساندرو نیز با گیربکس اتوماتیک نیز به نسبت دو هفته گذشته رشد ۳۰ میلیون تومانی داشته است.

علاوه بر تاثیرپذیری قیمت این دو محصول مونتاژی پارس خودرو از مولفه‌های بازار، توقف شماره گذاری آن‌ها از ابتدای امسال به نوعی باعث شده تا قیمت ساندرو و ساندرو استپ وی دوپینگ کند و بیش از پیش بینی‌ها رشد کند.

این دو خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ هستند و بر اساس قانون از ابتدای سال ۹۹ تنها محصولاتی شماره گذاری می‌شوند که استاندارد یورو ۵ را پاس کنند.

به نظر می‌رسد با تعیین تکلیف شماره گذاری این خودروها از سوی دولت و عرضه باقی مانده دو محصول یاد شده نمودار قیمت آن‌ها در بازار نزولی شود.

کد خبر: ۳۴٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha