۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
جلوگیری صنعت پتروشیمی از خروج بیش از ۵ میلیارد دلار ارز از کشور
وزیر نفت اعلام کرد

جلوگیری صنعت پتروشیمی از خروج بیش از ۵ میلیارد دلار ارز از کشور

زنگنه، وزیر نفت گفت: صنعت پتروشیمی سالانه از خروج بیش از ۵ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند و این صنعت نخستین تامین‌کننده ارز کشور در سامانه نیما است.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، بیژن زنگنه وزیر نفت در آیین بهره‌برداری از ۳ طرح صنعت پتروشیمی از سوی رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس گفت: امروز دو طرح متانول و یک طرح فناورانه تولید کاتالیست به بهره‌برداری می‌رسد و ان‌شاء‌الله تا پایان سال ۱۳ طرح پتروشیمی افتتاح می‌شود که ۲۵ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور می‌افزاید.

وی در ادامه اظهار داشت: مهمترین وظیفه صنعت پتروشیمی جلوگیری از خام‌فروشی با تکمیل زنجیره صنعت نفت و گاز است. صنعت پتروشیمی سالانه از خروج بیش از ۵ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند و این صنعت نخستین تامین‌کننده ارز کشور در سامانه نیما است.

زنگنه افزود: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ تعداد ۱۸ طرح پتروشیمی به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری ۲۷ طرح تا سال ۱۴۰۰ و با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری ارزش محصولات پتروشیمی به ۲۵ میلیارد دلار می رسد.

وزیر نفت در پایان خاطرنشان کرد: تولید پتروشیمی تا پایان این دولت نسبت به ابتدای دولت ۲ برابر و با ریل‌گذاری که انجام شده است تا پایان سال ۱۴۰۴ به میزان ۳ برابر می‌شود. حجم سرمایه گذاری در ۳ طرح پتروشیمی که امروز افتتاح می‌شود حدود ۱.۶ میلیارد دلار است  که ۴ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی کشور افزوده می‌شود.

کد خبر: ۳۴٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha