۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
جذب ۲.۳ هزار میلیارد تومان اعتبار جبران خسارت سیل در لرستان
مدیرکل مدیریت بحران لرستان مطرح کرد:

جذب ۲.۳ هزار میلیارد تومان اعتبار جبران خسارت سیل در لرستان

لرستان- پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: تاکنون دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جبران خسارت سیل در لرستان جذب و به سیل زدگان پرداخت شده است.

مهدی پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به پرداخت خسارات سیل استان اظهار داشت: برای جبران خسارت سیل لرستان بیش از سه هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد که تاکنون دو هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان آن جذب و به خسارت‌دیدگان پرداخت شده است.

وی افزود: سیل فروردین ماه سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت استان، مسکن، کشاورزی، زراعت و بخش خدمات خسارت زد؛ همچنین بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی تخریب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان به آتش سوزی گستره اخیر شهرستان کوهدشت اشاره و عنوان کرد: ۳۵ هکتار از اراضی و جنگل‌های بخش طرهان شهرستان کوهدشت در آتش سوخت.

وی بیان کرد: علت آتش سوزی عمدی و به خاطر اختلاف طایفه‌ای بود که خوشبختانه شش نفر از عوامل آتش‌سوزی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

پازوکی تصریح کرد: برای مهار این آتش‌سوزی کل تجهیزات استان و حتی تجهیزات از استان‌های همجوار از جمله هلیکوپتر کمک گرفته شد و تجهیزات را متمرکز کردیم.

وی با بیان اینکه در استان مشکل تجهیزات و امکانات نداریم و فقط مشکل ما آموزش و وقوع آتش سوزی‌های عمدی است، خاطرنشان کرد: ۹۰درصد آتش سوزی‌ها در استان عامل انسانی دارد و بخش عمده‌ای نیز به دلیل عدم آگاهی استفاده از طبیعت است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: آتش سوزی در سه نقطه اتفاق افتاد و تا امکانات به آنجا برود و مستقر شود طول می‌کشد و به دلیل پوشش گیاهی بالا و مسیر صعب العبور و همچنین حجم زیاد آتش سوزی، مهار حریق دو الی سه روز طول کشید.

کد خبر: ۳۴٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha