۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
وجود ۱۸.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور
معاون امورتوسعه و ساماندهی امور اراضی کشور خبر داد

وجود ۱۸.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور

زنجان- معاون امورتوسعه وساماندهی امور اراضی کشور گفت: براساس آمارها ۱۸.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور وجود دارد که در پهنای سرزمینی ۱۶۵ میلیون هکتاری پراکنده است. 

به گزارش خبرنگار بازار، فرید صیدی نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه ارائه اسناد طرح کاداستر در محل استانداری زنجان، گفت: طرح کاداستر به منظور شناسنانه دار کردن زمین های کشاورزی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی اجرا می شود. 

وی  از وجود ۱۸.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور خبر داد و اظهار کرد: در پهنای سرزمینی ۱۶۵ میلیون هکتار وسعت کشور پراکنده است. 

معاون امور توسعه و ساماندهی امور اراضی کشور ، تاکید کرد: نقشه‌های پایه ۹ میلیون هکتار از پلاک‌های اصلی ثبتی کشور درقالب طرح کاداستر اجرا شده است. 

صیدی نژاد با بیان اینکه مردم می توانند گزارشات لازم در زمینه اراضی کشاورزی تصرفی را با سامانه ۱۳۱ درمیان بگذارند، تاکید کرد: سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ در سازمان امور اراضی فعال است و این ارتباط مردمی باعث شده تخلفات در حوزه اراضی کشاورزی کاهش یابد. 

وی  گفت: رفع تداخلات در اولویت سازمان جهاد کشاورزی است تا مشکلات مالکیت دولت و مردم برطرف شود و شاهد کمترین پرونده ها تخلف باشیم. 

معاون امور توسعه و ساماندهی امور اراضی کشور، ابراز کرد: اجرای طرح کاداستر نیازمند توجه بیشتری است ودر استانها باید این طرح با برنامه ریزی و مدیریت درست اجرا شود. 

صیدی نژاد افزود: طرح کاداستر در کشور کار مهم و اولویت دار سازمان امور اراضی است که با همکاری سازمان اسناد کشور اجرا می شود. 

کد خبر: ۳۴٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha