۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
سزای گران فروش، نخریدن کالاست!
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران:

سزای گران فروش، نخریدن کالاست!

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرتهران با اشاره به اینکه سزای گران فروشی نخریدن است، افزود: اگر مردم در این زمینه با ما همراهی کنند، در تنظیم قیمتها بی‌تاثیر نخواهدبود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدعلی اسفنانی با اشاره به تبانی میان فروشگاه های زنجیره ای و تولیدکننده ها مبنی بر اینکه منتی بر سر مشتری بگذارند تا او تصور کند کالا را با قیمت کمتر خرید کرده است، گفت: این فروشگاه ها بخش زیادی از پرونده های ما را تشکیل می دهند که عدم نسب اتیکت قیمت و درج قیمت روی کالا پرونده های بسیاری را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه قانون در این زمینه کارآمدی خود را از دست داده است، افزود: مجازات برای عدم نسب اتیکت یا درج قیمت، تاثیر گذار نیست.

اسفنانی اضافه کرد: بازرسان اتاق اصناف یا صمت و سازمان حمایت باید به واحدهای صنفی مراجعه کرده و آنجا برگه تخلفی تنظیم و گزارش تهیه شود و تازه برای ما ارسال کنند و این پروسه کاری زمان بر است.

مدیرکل تعزیرات شهرتهران با بیان اینکه بخشی از مشکلات هم به نحوه یا فرهنگ مصرف مردم باز می گردد، افزود: مردم باید بدانند کالا را به هر قیمتی نخرند و در صورت مشاهده گران فروشی باید به ما مراجعه کنند.

اسفنانی گفت: یکی از مهم ترین مباحث اینست که سزای گران فروش نخریدن کالاست و اگر مردم در این زمینه با ما همراهی کنند، در قیمت ها بی تاثیر نخواهد بود.

وی تکلیف دولت را هم اقدام در زمینه تعدیل و کاهش قیمت در بازار دانست و افزود: اطلاع رسانی نیز در این زمینه بسیار مهم است.

اسفنانی با ذکر مثالی ادامه داد: شرکت های لبنیات ۳۸ قلم کالا تولید می کنند که از این میزان، ۱۴ قلم در سه نوعِ ماست، شیر و پنیر ساده است که مشمول قیمت گذاری تکلیفی و مابقی مشمول عرضه و تقاضاست.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر بر خی شرکت های لبنیات نوشابه تولید می کنند که از فلسفه وجودی آن ها دور است.

اسفنانی خاطرنشان کرد: تاکنون تبلیغ می شد که به جای نوشابه گازدار شیر و لبنیات مصرف شود ولی اخیرا صداوسیما به شدت کالای برخی شرکت های لبنیاتی را تبلیغ می کند که تولیدات خود را به سمت نوشابه هدایت کرده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با بازگشت مججد به بحث گفت: میزان مجازات عدم درج قیمت روی کالا کم است و متخلف حاضر است میزان جریمه را پرداخت کند؛ از طرفی وقتی مجازات اثر بخش نباشد، متخلف هنگام جریمه شدن این ارقام را روی کالاهای دیگر می کشد و باز مردم متضرر می شوند.

اسفنانی خاطرنشان کرد: اگر گران فروش یا متخلف بار اول تخلف کرد، مجازات قابل توجه است و برای بار دوم دلیلی ندارد که مغازه باز بماند و بایستی نسبت به پلمپ اقدام گردد.

کد خبر: ۳۳٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      0 0
      بگو نمی تونیم جلوی گرانی را بگیریم