۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
انتقاد از عملکرد سامانه ثبت نام و تمدید کارت بازرگانی
رئیس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد

انتقاد از عملکرد سامانه ثبت نام و تمدید کارت بازرگانی

کرج- رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: این که سامانه ثبت نام و تمدید کارت بازرگانی در اختیار وزارت صمت باشد اما اپراتورهای این سامانه آموزش لازم را ندیده باشند و دیتابیس مناسب پشت این سامانه نباشد، موجب تاخیر در ارایه خدمات به فعالان اقتصادی می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق البرز، روسای اتاقهای بازرگانی البرز و تهران در دیداری ظرفیت های تعامل و همکاری این دو اتاق مورد بررسی طرفین قرار دادند.

در این دیدار روسای اتاق های تهران و البرز به تبادل نظر در خصوص راهکارهای مناسب برای بازگشت ارز صادراتی پرداخته و رویه های موجود را نیازمند اصلاح دانستند. از دید این دو فعال بخش خصوصی، سیاست های ارزی کشور باید به گونه ای تنظیم شود که ضمن پاسخگویی به نیازهای ارزی کشور، صادرکنندگان غیرنفتی کشور از ادامه فعالیت مایوس نشوند.

پرهام رضایی  رئیس اتاق بازرگانی البرز در این دیدار اظهار داشت: اتاق بازرگانی بنا به وظیفه ذاتی خود باید پشتیبان فعالان اقتصادی کشور باشد و در موضوعاتی مانند تغییر سامانه ثبت نام و تمدید کارت بازرگانی، اتاق های سراسر کشور می توانند با هماهنگی هم، به شکل بهتری از حقوق قانونی اعضا دفاع کنند. این که سامانه صدور و تمدید در اختیار وزارت صمت باشد اما اپراتورهای این سامانه آموزش لازم را ندیده باشند و دیتابیس مناسب پشت این سامانه نباشد، موجب تاخیر در ارایه خدمات به فعالان اقتصادی می شود. بدین ترتیب دردسر جدیدی برای صاحبان کسب و کار ایجاد می شود که توجیه منطقی ندارد.

وی با تشریح زیرساخت های موجود در اتاق البرز از قبیل نمایشگاه دایمی توانمندی های اقتصادی استان و همچنین فعالیت تولید برندهای بزرگ ملی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان البرز، از رییس اتاق تهران دعوت کرد تا از ظرفیت های اقتصادی استان البرز بازدید کند.

همصدایی با بخش خصوصی شرط لازم در جهت منافع اتاق های بازرگانی
مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز همصدایی بخش خصوصی را شرط مهمی برای صیانت از منافع اعضای اتاق ها دانست و اظهار کرد: هر اقدامی که موجب رنجش خاطر فعالان اقتصادی شناسنامه دار و قانون گرای کشور شود، اقدامی ضدتوسعه ای و خلاف مصالح عمومی کشور است.

وی به تشریح تحولات اتاق تهران در سال های اخیر پرداخت و گفت: معاونت های جدیدی در اتاق تهران شکل گرفته اند که هدف آنها، ارتقای توانمندی بخش خصوصی و رفع مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی است. همچنین تشکل های اقتصادی با حمایت جدی اتاق تهران، تجربه توسعه کمی و کیفی را پشت سر گذاشتند و اکنون به یکی از سرمایه های اجتماعی مهم بخش خصوصی استان تهران تبدیل شده اند.

خوانساری با اشاره به سامانه CRM  اتاق تهران، این سامانه را بهترین ابزار برای شنیدن سخنان و مشکلات تمامی اعضای اتاق دانست.

وی ضمن ابراز خوشحالی در خصوص برنامه ها و تحولات اتاق البرز بویژه نمایشگاه توانمندی ها، آمادگی اتاق تهران برای امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین اتاق های تهران و البرز را بیان داشت و بر این اساس، تمام امکانات اتاق تهران در اختیار اتاق البرز و اعضای آن قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۳۳٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha