۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
لایحه افزایش سرمایه در بورس؛ کمک به جذب نقدینگی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

لایحه افزایش سرمایه در بورس؛ کمک به جذب نقدینگی

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در راستای کمک به ظرفیت‌های بازار سرمایه کشور و جذب نقدینگی است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص تصویب دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، تصریح کرد: این لایحه در راستای کمک به ظرفیت‌های بازار سرمایه کشور و جذب نقدینگی است که امروز به صورت کاملا خاص به سمت بازار سرمایه در حال حرکت است.

وی به طرح این لایحه در نشست روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی اشاره کرد و افزود: این طرح به پیشنهاد ریاست مجلس امروز در دستور کار قرار گرفت و با تصویب دو فوریت آن، امکان افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و فرابورسی از طریق صرف سهام و سلب حق تقدم فراهم می‌شود تا منابع جدید به سمت بازار سرمایه در طرح‌های توسعه شرکت‌هایی که ظرفیت جدید سرمایه گذاری دارند، برود.

پورابراهیمی افزود: این لایحه مشوق‌های مالیاتی را برای شرکت‌های مذکور در نظر گرفته است، امیدواریم این لایحه هرچه سریعتر در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گیرد و با توجه به فوریت آن مجلس بتواند به جذب منابعی که امروز به سمت بازار سرمایه در حرکت است، کمک کند.

کد خبر: ۳۳٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha