۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
لزوم پرهیز از گفتار درمانی در موضوع اشتغال و معیشت مردم
نماینده مجلس یازدهم مطرح کرد

لزوم پرهیز از گفتار درمانی در موضوع اشتغال و معیشت مردم

حسین زهی، نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس گفت: پرداختن به موضوع اشتغال و معیشت مردم، شاه کلید بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه به شمار می آید، امروزه تورم و گرانی امان مردم را بریده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، اسماعیل حسین زهی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۵مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: منت و سپاس بیکران ایزد متعال را که الطاف خویش را با نزول آیات آسمانی فراروی انسان ها قرار داد و با بهره گیری از آن و تفکر، تعقل و خرد جمعی بر مسائل و مشکلات فائق آید.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس ادامه داد: آن خالق و یکتایی که برای زندگی  بهتر بشر، مشورت و وحدت را توصیه کرده است و همان گونه که مستحضرید، رهبر فرزانه انقلاب در بیانات گوهربار خویش به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم نکات بسیار حکیمانه و ارزشمندی را بیان کردند که از مهمترین توصیه های ایشان اجرای عدالت بود. این نکته به تأسی از فرامین مولای متقیان حضرت علی ابن ابی طالب به عنوان نقطه اتکا و قوام حکومت ها شناخته می شد.

وی بیان کرد: همکاران، مسئولین دولت، متاسفانه امروز فقر به عنوان معضل بزرگ اجتماعی، چنگال شوم خود را بر پهنه وسیعی از جامعه فرو برده و اکثریت جامعه اعم از ساکنین مناطق دور افتاده و غیر برخوردار را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: پدیده بیکاری و عدم وجود اشتغال برای جوانان جویای کار و در شرف ازدواج و تشکیل خانواده و زندگی مشترک امروزه آرامش را از خانواده ها سلب کرده و خود ریشه های بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی محسوب می شود، لذا ضروری است با وحدت و همدلی و حل اساسی ریشه و مشکلات و معضلات امروز کشور اسلامی در کاهش غم و درد سهیم و این دغدغه جانکاه را از خانواده ها دور کنیم.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس گفت: پرداختن به موضوع اشتغال و معیشت مردم، شاه کلید بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه به شمار می آید، امروزه تورم و گرانی امان مردم را بریده است و نیازمند پرهیز از گفتار درمانی و حل اساسی از این مشکلات بزرگ در جامعه است.

وی تاکید کرد: نیک می دانید که مردم در پای صندوق های رای چه امانت و وظیفه خطیری را بر دوش ما نهادند، پیام آنها صریح و شفاف بود و اکنون منتظر و چشم امید به قوانین، تصمیمات و راهکارهای عملیاتی مجلس با تعامل و همکاری و همراهی با سایر بخش های حاکمیتی نظام برای تحقق خواسته هایشان هستند.

حسین زهی در ادامه نطق گفت: قطعا اذعان دارید که حکومت جمهوری اسلامی بر پایه حمایت مردم به ثمر رسید و نقش و جایگاه این سرمایه عظیم اجتماعی را نمی توان به سادگی کتمان کرد و یا نادیده گرفت، لذا ضروری است که در جهت دفاع از خواسته های منطقی و به حق این سرمایه عظیم و کم نظیر جامعه اقداماتی در خور شأن آنها انجام شود. حتما می پذیرید که تحقق این مهم به اعتماد مردم به حکومت را جلب و آنها را به آینده ایران اسلامی امیدوارتر خواهد کرد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس بیان کرد: بنده نماینده مردمی هستم که در بسیاری از شاخص های آموزشی، زیربنایی، خدماتی و رفاهی پایین ترین سطح در کشور را به خود اختصاص داده است و خدمات نظام در چهار دهه عمر با برکت آن با توجه عمق، گستردگی محرومیت نتوانسته غبار توسعه نیافتگی را بزداید.

وی گفت: مردم بیشتر مناطق حوزه انتخابیه از ابتدایی ترین نیازها از جمله آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بی بهره اند و برای تامین عنصر حیاتی مردم روزانه درگیر مکاتبات و چانه زنی های مکرر با مسئولین امر هستند، ساکنان شهر خاش و روستاهای حومه با وجود گذشت دو دهه از آغاز فاز پروژه آبرسانی به شهر خاش و آینده این پروژه بلاتکلیف و سردرگمی هستند و بهره برداری و تکمیل از این پروژه برای افراد میانسال و سالمند به رویا تبدیل شده است و اتمام آن را به نسل های بعد نوید می دهند، این در حالی است که حوزه آبریز شهر خاش به لحاظ منشأ گیری از کوهپایه های منطقه پر بارش تفتان، غنی از روان آب های سدی و زیر زمینی است اما متاسفانه در این زمینه چاره اندیشی اصولی صورت نمی گیرد. زنده را تا زنده است باید به فریادش رسید ور نه بر مزارش آب پاشیدن چه سود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: جاده های منتهی به شهر خاش به جاده های مرگ معروف هستند، روزانه شاهد تصادفات متعدد و ازدست دادن عزیزانمان در این محور هستیم بعید به نظر می رسد با شرایط تخصیص قطره چکانی اعتبارات، در آینده نزدیک بتوان افتتاح و آغاز بهره برداری  محور ترانزیتی چابهار به زاهدان را که از شهر خاش می گذرد را شاهد بود، همچنین جاده ترانزیتی میرجاوه به زاهدان به فراموشی سپرده شده است و طی چند سال اخیر با وجود مطالعات انجام گرفته امیدی به آغاز فاز اجرایی آن نیست، شایسته است در این موارد مسئولین وزارت راه و شهرسازی با اعتبارات ویژه و از محل مختلف تدابیر عاجل و عملیاتی اتخاذ کنند.

حسین زهی بیان کرد: لازم به ذکر است راه اندازی بازارچه مرزی رودتک شهرستان خاش می تواند نقش موثری درایجاد اشتغال برای روستاها و جلوگیری از تخلیه این منطقه از سکنه ایفا کند این مهم مورد غفلت مسئولین قرار گرفته و به یک معما تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: موارد بیان شده تنها بخشی از مشکلات و کمبود های حوزه انتخابیه است امید است با عنایت به وجود مشکلات متعدد دراین منطقه مرزی در خصوص حل آن با دید فرامنطقه ای نگریسته شود همچنین از نمایندگان کمیسیون های مختلف تقاضای نگاه ویژه و حمایت برای رفع این مشکلات را دارم امیدوارم با همراهی شما بزرگان در پیگیری مطالبات به حق مردم مظلوم حوزه انتخابیه قدم های موثری بردارم. از موفقیت اخیر وزارت اطلاعات و تلاش سربازان گمنام در دستگیری معاندین نظام و انقلاب نهایت تشکر و سپاسگزاری را دارم.

کد خبر: ۳۳٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha