۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
۱۲ هزار تن کود اوره بین کشاورزان خراسان شمالی توزیع شد
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی:

۱۲ هزار تن کود اوره بین کشاورزان خراسان شمالی توزیع شد

بجنورد- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۲ هزار تن کود اوره بین کشاورزان این استان توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد دارد.

به گزارش بازار، به نقل از سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، محسن نظام دوست افزود: سهمیه اختصاصی انواع کود شیمیایی به استان در سال جاری ۳۱ هزار تن است که این میزان نسبت به سال گذشته هفت هزار تن افزایش دارد.

وی اظهار داشت: هرچند کود بهاره بین کشاورزان استان توزیع‌شده، اما هم‌اکنون چهار هزار تن کود نیز ذخیره‌سازی شده است که در فصول پیک مصرف کشت پاییزه و مصرف سرک مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی بابیان اینکه میزان کود اختصاص داده‌شده استان پاسخ ۱۰۰ درصد سطوح کشت را می‌دهد گفت: به‌اندازه کافی انواع کود در استان وجود دارد.

نظام دوست افزود: ۶۰ هزار تن کود اوره در بهار امسال از مجتمع پتروشیمی خراسان به مقصد شهرستان‌های این استان و همچنین استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و سمنان حمل و توزیع شد، سهم این استان در این مدت ۱۶ هزار تن بوده است.

وی بر حمایت از تولیدکننده‌ها انواع کود شامل ماکرو، میکرو و کودهای زیستی تأکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا در تأمین کود به خودکفایی برسیم که فراخوان‌های لازم در این خصوص داده‌شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون یک واحد تولیدی سولفات آلومینیوم در استان در حال ساخت است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز دارد، ظرفیت این واحد ۸۰ هزار تن سولفات است.

نظام دوست تعداد کارگزار توزیع انواع کود در استان را ۶۵ مورد ذکر کرد و افزود: کشاورزان باید برای تهیه کود به این کارگزاری‌ها مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: اسامی کشاورزان و همچنین میزان زمینی که در اختیاردارند در سامانه پهنه‌بندی ثبت‌شده است هم‌اکنون کود نیز با توجه به این سامانه به آنان ارائه می‌شود.

کد خبر: ۳۳٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha