۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
حمایت بنیاد برکت از طرح های گردشگری و صنایع‌دستی ایلام
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد

حمایت بنیاد برکت از طرح های گردشگری و صنایع‌دستی ایلام

ایلام- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از حمایت بنیاد برکت از طرح‌های گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده در نشست با نماینده بنیاد  بنیاد برکت در استان که به منظور تقویت و توسعه تعاملات و همکاری‌ها در راستای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی در سطح روستاها در حوزه‌های گردشگری و صنایعدستی برگزار شد، گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری و صنایعدستی است، استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها نیازمند مشوق‌های لازم است تا بتواند موجب اشتغال، بهبود وضعیت معیشتی، جذب سرمایه‌های بخش خصوصی خارجی شود.

وی افزود: یکی از مهمترین نیازهای گردشگری استان ایجاد خانه‌های بوم‌گردی است،در حال حاضر ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی فعال است.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام بیان کرد: با حمایت از طرح‌های صنایعدستی و گردشگری یکی از سریع‌ترین و صحیح‌ترین مسیرهای ایجاد اشتغال‌های پایدار رقم خواهد خورد.

نماینده بنیاد برکت نیز به حمایت از هنرمندان صنایعدستی و تأسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت: هدف اصلی بنیاد برکت حمایت از کارآفرینان و ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی و پایداری این طرح‌ها وتولیدات است.»

یدالله عزیزی افزود: «رای تحقق پروژه‌های گردشگری، اعطای تسهیلات به هنرمندان صنایعدستی، کارگاه‌های تولیدی و تأسیسات گردشگری، بنیاد برکت با اعطای تسهیلات کم‌بهره روستایی و فراگیر می‌تواند در راستای رونق گردشگری و صنایعدستی حمایت‌های ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه این بنیاد با حمایت و پشتیبانی از هنرمندانی که در حوزهٔ صنایعدستی فعالیت دارند، بسترهای لازم را برای معرفی و صادرات محصولات این هنرمندان فراهم می‌کند، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به نگاه مثبت بنیاد برکت به موضوعات صنایعدستی و گردشگری، شاهد اتفاقات بهتری در راستای حمایت از این حوزه‌ها باشیم.

کد خبر: ۳۳٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha