۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
دستگاه‌های اجرایی یزد دارای نمایندۀ اقتصاد دانش‌بنیان می‌شوند
استاندار یزد:

دستگاه‌های اجرایی یزد دارای نمایندۀ اقتصاد دانش‌بنیان می‌شوند

یزد- استاندار یزد با تأکید به حمایت از شرکت‌های نوآوری و فناوری، یکی از اقدامات مدنظر برای ارتقای اقتصاد دانش‌بنیان در استان را اختصاص نماینده‌ای از مدیران میانی دستگاه برای حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بیان کرد.

به گزارش بازار، محمدعلی طالبی شامگاه سه‌شنبه ۱۴ مرداد ماه در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید یزد که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در استانداری برگزار شد، گفت: یزد در مسیر تبدیل شدن به یکی از استان‌های برتر در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است و شعار استان مدت‌ها است تبدیل به مرکز اقتصاد دانش‌بنیان در کشور بوده است.

وی ضمن اینکه هدف را تبدیل به پایلوت اقتصاد دانش‌بنیان دانست، افزود: استاندار یزد جایگاه خوب استان در حوزه فناوری و دانش بنیان، راه‌اندازی کارخانه نوآوری و تبدیل کارخانه درخشان به پایگاه نوآوری، ایجاد گفتمان مشترک در اقتصاد مقاومتی  و مواردی از این دست را از دستاوردهای شاخص این حوزه در استان نام برد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: این آمادگی در استان وجود دارد که در ادارات و دستگاه‌های مختلف حمایت‌های جدیدی در این حوزه خلق شود، به‌ این طریق که با توجه به رویکردی که در یزد وجود دارد، در هر کدام از دستگاه‌های استان، مدیران میانی به عنوان مسئول امور دانش بنیان معرفی شوند تا به این شکل فضای لازم برای فعالیت هر چه بیشتر در این حوزه فراهم شود.

طالبی همچنین با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان به حمایت‌های ملی نیاز دارند تا بتوانند در سطح ملی توانمندی‌های خود را عرضه کنند، گفت: انتظار این است که این امکان برای شرکت‌های شهرستانی فرآهم باشد تا بتوانند رقابت مناسبی با مرکز کشور و دیگر استان‌ها داشته باشند.

کارخانه نوآوری، نماد حرکت یزد به سمت اقتصاد دانش بنیان
استاندار با بیان اینکه برنامه‌های بسیار خوبی برای توسعه نظام نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان در استان وجود دارد، گفت: یکی از اقداماتی که در استان به عنوان نماد حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان جلوه کرده، کارخانه نوآوری یزد بوده است که سال گذشته به همت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کلید خورد.

طالبی گفت: همچنین پیگیری واگذاری ساختمانی به پارک علم و فناوری یزد در دست کار است تا بخشی از نیاز پارک به فضای فیزیکی لازم فرآهم شود.

وی گفت: استان روی محورهای اصلی فعالیت‌های اقتصادی شاهد حضور پر رنگ مراکز نوآوری نساجی، کاشی و سرامیک، فولاد و... است که در این موارد مشارکت خوب بخش خصوصی وجود داشته و استان نیز این آمادگی را دارد که حداکثر منابع استانی را برای توسعۀ بخش دانش‌بنیان در بخش تسهیلات، اشتغال و دیگربخش‌ها در نظر بگیرد.

به گفتۀ استاندار یزد، استان در یک‌سال گذشته اقدامات متعددی در این راستا انجام داده است تا به برنامه جامع و مشترکی در حوزه نوآوری و فناوری برسد که در این راستا، شورای آموزش و پژوهش، شورای فناوری و نوآوری، کمیته صنایع خلاق و... ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی فعال بودند.

طالبی با بیان اینکه خوشبختانه در بازدیدهای معاون رئیس جمهور، ظرفیت‌های استان در حوزه دانش‌بنیان مشاهده شد، ابراز خرسندی کرد که بسیاری از پیشنهادها و درخواست‌های شرکت‌های دانش بنیان یزد از سوی معاون رئیس جمهور پذیرفته و قول همکاری داده شد.

کد خبر: ۳۳٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha