۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
اخراج خلبانان بزرگترین شرکت هواپیمایی نیجریه
تحت تاثیر بحران کرونا اتفاق افتاد؛

اخراج خلبانان بزرگترین شرکت هواپیمایی نیجریه

«ایر پیس»، بزرگترین شرکت هواپیمایی نیجریه اعلام کرد به علت بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مجبور به اخراج تعدادی از خلبانان و کاهش حقوق کارکنان این شرکت شده است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، مدیریت «ایر پیس» (Air Peace) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به علت تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر عملکرد و سلامت مالی شرکت، مجبور به اتخاذ تصمیمی دردناک، اما قانونی شدیم. تصمیم بر آن شده است که تعدادی از خلبانان اخراج شوند و حقوق همه پرسنل کاهش یابد.»

این بیانیه افزود: «این تصمیم در جهت منافع شرکت و تقریبا سه هزار کارمند آن گرفته شده است.»

بزرگترین شرکت هواپیمایی نیجریه که پروازهای داخلی و خارجی ارائه می‌کند، به تعداد خلبانانی که قرار است اخراج کنند، هیچ اشاره‌ای نکرده است، اما منابع آگاه اعلام کردند ۷۰ خلبان مشمول این تصمیم می‌شوند.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان برای بقای خود مجبور به اتخاذ تصمیماتی مشابه شده اند. شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و محدودیت‌های قرنطینه‌ای و بسته شدن مرزها، به شدت بخش ناوبری هوایی را تحت تاثیر قرار داد. محدودیت‌های قرنطینه‌ای در نیجریه به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، به تازگی کاهش یافته است، اما احیای فعالیت اقتصادی همچنان جزئی است.

از ماه فوریه که نخستین مورد ابتلا به «کووید-۱۹» در نیجریه –پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا با ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت- گزارش شد، براساس تازه‌ترین آمار رسمی اعلام شده، بیش از ۴۴ هزار مورد ابتلا و ۸۹۶ مورد مرگ ناشی از این بیماری به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۳۳٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha