۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
تشدید بیکاری و تعطیلی صنوف با توافق مالیاتی نامتعارف
در گفتگو با بازار عنوان شد

تشدید بیکاری و تعطیلی صنوف با توافق مالیاتی نامتعارف

بهره مند؛ رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت: توافق مالیاتی اتاق اصناف ایران با سازمان امور مالیاتی منطبق با شرایط واقعی اقتصادی کشور نیست به همین علت منجر به افزایش بیکاری در جامعه صنفی و تعطیلی مغازه ها می شود.

علی بهره مند در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اصناف از شیوع ویروس کرونا لطمات جبران ناپذیری را متحمل شدند اما اقدامات حمایتی دولت از اصناف در حد وعده و وعید باقی مانده است.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی در وهله اول درآمد و سود کاسبان را کاهش داد و شروع موج دوم شیوع کرونا میزان زیان دهی به شدت افزایش داده است.

رئیس اتحادیه قنادان ادامه داد: برای حمایت از صنوف آسیب پذیر از سوی دولت و مدیران صنفی قول های مساعدی داده شد ولی مساله اصلی این است که هیچ کدام از آنها به مرحله تحقق نرسیده است.

بهره مند تصریح کرد: عدم حمایت از اصناف در روزهای سخت اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا موجب شده تا فعالان این صنف بدون اطلاع به اتحادیه و اقدام برای ابطال پروانه واحدهای صنفی خود را تعطیل کرده اند.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: تبعات منفی شیوع ویروس کرونا بر کسی پوشیده نیست اما مساله اساسی این است که چرا در چنین شرایطی نه تنها از فعالان صنفی حمایت نشده بلکه با توافق مالیاتی غیرمنطقی میان اصناف با سازمان امور مالیاتی به اصناف فشار اقتصادی مضاعفی وارد می شود. مگر اصناف درآمد داشتنند که میزان مالیات آنها همانند سالهای گذشته افزایش پیدا کرده است.

کد خبر: ۳۳٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha