۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
ضرورت تسریع در تکمیل پروژه‌های ملی راه و شهرسازی استان سمنان
استاندار سمنان تأکید کرد:

ضرورت تسریع در تکمیل پروژه‌های ملی راه و شهرسازی استان سمنان

سمنان- استاندار سمنان با انتقاد از روند کند اجرا و تکمیل پروژه‌های ملی راه و شهرسازی استان گفت: پروژه‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به‌سرعت تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر بعدازظهر سه‌شنبه در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به‌کندی روال اجرای طرح‌های ملی حوزه وزارت راه و شهرسازی در استان اظهار داشت: پروژه‌های ملی حوزه راه و شهرسازی در استان از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نیست و باید تمهیدات لازم برای تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر از پروژه‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اندیشیده شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌ی راه دامغان - معلمان بیان کرد: عدم تکمیل این دست از پروژه‌ها و طولانی شدن مدت‌زمان اجرای آن موجب گلایه‌مندی مردم و اقشار مختلف این استان شده است.

منابع اعتباری استان برای ساخت بنای جدید اداره‌ی کل راه و شهرسازی کافی نیست
استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بی‌تردید تکمیل این طرح‌ها زمینه ایجاد تحول در استان سمنان را فراهم می‌کند، تصریح کرد: رفع مشکلات موجود در ادارات کل راه و شهرسازی شرق و غرب استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

آشنا گر با اشاره به فرسودگی ساختمان محل استقرار اداره کل راه و شهرسازی شرق استان افزود: اسقاطی شدن تجهیزات و ادوات این نهاد و کمبود شدید نیروی انسانی از مهم‌ترین معضلات حوزه راه و شهرسازی شرق استان است.

وی بابیان اینکه منابع اعتباری استان کفاف ساخت بنای جدید این اداره‌ی کل را نمی‌دهد، یادآور شد: لازم است به‌منظور زیر سؤال نرفتن کارآمدی این مجموعه، هر چه سریع‌تر توسط وزیر راه و شهرسازی تمهیدات لازم را بی اندیشد.

بهره‌گیری از اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی استان در طرح اقدام ملی مسکن
استاندار سمنان در ادامه با تأکید بر لزوم پیگیری و رفع مشکل تأمین نیروی انسانی موردنیاز در اداره کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: با توجه به مستندات و قرائن موجود اراضی در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قدری بیش از تشکیلات این مجموعه است که بر اساس مصوبه‌ی کارگروه مولدسازی و فروش اموال و دارایی‌های دولت در استانداری سمنان، مقرر شد تا بخشی از این اراضی به‌عنوان املاک مازاد معرفی و بفروش رسیده تا امکان استفاده بهینه از این اراضی فراهم شود.

آشناگر بابیان اینکه بهره‌گیری از این اراضی در اجرای طرح ملی مسکن در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: امیدواریم وزارت راه و شهرسازی نیز با نظر مساعد در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.
 

کد خبر: ۳۳٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha