۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
بانک ها به محض دریافت وجوه جریمه رانندگی به خزانه واریز کنند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی:

بانک ها به محض دریافت وجوه جریمه رانندگی به خزانه واریز کنند

هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: برخی از بانک‌ها وجوه جریمه را تا ۴۸ ساعت در بانک‌ها نگهداری می‌کنند که خلاف قانون است و بایستی در کمترین زمان به خزانه دولت واریز کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سردار سرتیپ هادیانفر در نشست خبری افزود: به برخی از این بانک‌ها تذکر داده ایم که این کار را نکنند و اگر ادامه پیدا کنند دسترسی شان را برای دریافت جریمه قطع خواهیم کرد.

وی گفت: در چهارماه اخیر ۳۱ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۴۷۸ مورد جریمه از طریق دوربین‌ها اعمال شده است.

سردار هادیانفر درباره تصادفات خسارتی جزئی گفت: در سال ۹۶ چهار میلیون و ۹۳۴ هزار تصادف را شاهد بودیم در سال ۹۷ دو میلیون و ۵۵۷ هزار مورد شد و در سال ۹۸ به ۲ میلیون و ۱۴ هزار نفر کاهش یافت.

وی در خصوص تردد در جاده در دوره کرونا گفت: وضعیت تردد ما در روز گذشته ۱۳ مرداد نسبت به مدت مشابه خوشایند نبوده، زیرا سال گذشته در ۱۳ مرداد ۲۰ میلیون و ۳۱۷ هزار تردد در جاده‌ها داشتیم، اما در روز گذشته ۱۷ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۹۱۲ تردد انجام شده است که این موضوع قابل قبول در دوره کرونا نیست.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور افزود: ۷۰ درصد ترددهای امروز در کشور عمدتاً در شمال کشور اتفاق می‌افتد که معمولاً در روزهای پایانی هفته در روزهایی که تعطیل است این موضوع افزایش پیدا می‌کند.

سردار هادیانفر در خصوص ثبت نقل و انتقالات خودروها در دفاتر ثبت اسناد گفت: ما توصیه نمی‌کنیم و براساس ماده ۲۹ بایستی نقل و انتقال در مراکز تعویض پلاک انجام شود و اسناد در همان جا احراز می‌شود و نیازی به مراجعه به دفترخانه نیست، اما این موضوع برای رانندگان اختیاری است.

وی گفت: ۸۲ درصد تصادفات مربوط به سرعت غیر مجاز، حرکات مارپیچ، خستگی و خواب آلودگی و سبقت غیر مجاز است و همچنین ۶۲ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور درباره ناوگان باری افزود: خوشبختانه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در این بخش افزایش پیدا کرده است، اما بایستی باز هم در قسمت ناوگان باری و مسافری بیشتر رانندگان رعایت کنند.

سردار هادیانفر در خصوص هفته ولایت و تسهیلات راهنمایی و رانندگی گفت: تقسیط جرایم تا آخر این ماه برای وسایل نقلیه‌ای که توقیف شده و در پارکینگ است در نظر گرفته شده است که مالکان این خودروها می‌توانند جرایم خود را به صورت اقساطی در طول یک سال پرداخت کنند.

وی افزود: همچنین صدور مجدد کارت خودرو و سند خودرو نیاز به بازدید خودرو ندارد و کارشناسان با بازدید اسناد و مدارک نسبت به صدور کارت و سند خودرو اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور گفت: رانندگان برای تقسیط مبلغ جریمه به پلیس راهور و برای ترخیص خودرو به دفاتر پلیس ۱۱۰ باید مراجعه کنند.

وی گفت: طرح ویژه شماره گذاری وسایل کشاورزی نیز در دستور کار است.

کد خبر: ۳۳٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha