۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
رویه جدید و موقتی معاملات و میزبانی هر هفته بورس از یک عرضه اولیه
مدیرعامل بورس تهران خبر داد

رویه جدید و موقتی معاملات و میزبانی هر هفته بورس از یک عرضه اولیه

صحرائی، مدیرعامل شرکت بورس تهران با اعلام رویه جدید و موقتی معاملات سهام از هفته آینده گفت: نه تنها امکان پذیرش ۵۰ شرکت جدید در سال جاری وجود دارد بلکه بورس هر هفته میزبان یک عرضه اولیه خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، علی صحرایی درباه برنامه های بورس تهران برای جلوگیری از تکرار اختلال در سامانه معاملات و عادی شدن روند داد و ستد سهام شرکت ها گفت : یکی از اقداماتی که با همکاری مدیریت فناوری بورس تهران عملی خواهد شد به کارگیری دو سامانه معاملاتی است که مانند جداسازی سامانه های بورس و فرابورس اجرایی شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این از هفته آینده و البته به صورت کاملاً موقتی، بدون آنکه زمان داد و ستدها طولانی شود، سهام ترکیبی از صنایع مختلف در دو زمان ۸:۳۰ تا ۱۱ و ۱۱ تا ۱۴ یا ۱۵ هر روز کاری معامله خواهند شد. در این میان به زودی جزییات و چند و چون این رویه، نهایی و منتشر می شود.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که آیا وعده وزیر اقتصاد مبنی بر پذیرش و عرضه اولیه ۵۰ شرکت جدید در بورس طی سال جاری، محقق خواهد شد یا خیر، توضیح داد: بله. در حوزه پذیرش شرکت ها که به بورس و فرابورس محول شده و هر هفته یک تا دو جلسه هم برگزار می شود، فرایندها بر پایه آی تی بوده تا زمان کمتری برای بررسی مستندات و طی مراحل قانونی صرف شود.

صحرایی ادامه داد: از سوی دیگر، راه اندازی پنجره واحد اتاق ایران، بازار سرمایه، جامعه حسابداران رسمی منجر به تسریع در انجام امور اداری شده است. بنابراین در صورت ارایه صورت های مالی سودآور و شفاف، امیدنامه کامل و تایید حسابرس، امکان پذیرش شرکت ها حتی در یک جلسه هیات پذیرش وجود دارد. در این میان نکته مهم، سودآور بودن شرکت ها و احراز شفافیت کامل و رعایت حقوق سهامداران است که بورس تهران نمی تواند از این موارد چشم پوشی کند.

وی تاکید کرد: با این اوصاف نه تنها امکان پذیرش ۵۰ شرکت جدید در سال جاری وجود دارد بلکه بورس تهران در نظر دارد هر هفته میزبان یک عرضه اولیه باشد. مگر اینکه شرکت ها آمادگی نداشته باشند.  

کد خبر: ۳۳٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha