۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
ترخیص ۴۰۰ هزار تن برنج از گمرکات در ۵ ماهه امسال
معاون فنی و امور گمرکی گمرک خبر داد

ترخیص ۴۰۰ هزار تن برنج از گمرکات در ۵ ماهه امسال

جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران از ترخیص ۴۰۰ هزار تن برنج از ابتدای سال تاکنون در کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «مهرداد جمال ارونقی» افزود: علاوه بر اینکه ۴۰۰ هزار تن برنج وارداتی در گمرکات کشور موجود است که بر اساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار ۸۰ هزار تن از آن تامین ارز شده و بزودی ترخیص خواهدشد.

وی اظهارداشت: مدت زمانی برای ترخیص برخی از کالاهای اساسی در نظر گرفته شده و بصورت فصلی ترخیص اتفاق می افتد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس مصوبه ای که ستاد تنظیم بازار اعلام کرده تا ابتدای شهریورماه سال جاری ترخیص برنج از گمرکات انجام می شود با اخذ مجوزهای قانونی، کد رهگیری بانک و سایر مقرراتی که در این مورد متصور است.

وی افزود: مطلبی که در مصوبه ستاد تنظیم بازار آمده با توجه به شرایط روز و لزوم ترخیص کالاهایی که در گمرک موجود است از ابتدای شهریور ماه سال جاری این مدت زمان را اعلام و همچنین ممنوعیت واردات برنج از ابتدای شهریور تا اول آبان ماه امسال اعمال می شود.

جمال ارونقی بیان داشت: بطور کلی تا ابتدای شهریور ماه سال جاری ترخیص برنج های وارداتی از نظر گمرک اشکالی ندارد البته با رعایت شرایطی چون ترخیص برنج از گمرک نیازمند اخذ و ارائه مجوزهای قانونی مثل استاندارد، جهاد کشاورزی و تائید منشاء ارز از سوی بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: اگر این سه عامل اتفاق بیفتد و بلامانع بودن ترخیص کالا را اعلام کنند گمرک نسبت به ترخیص کالا اقدام خواهد کرد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: سال قبل ۸۱۹ هزار تن برنج وارد کشور شد و امسال تا به اکنون ۴۰۰ هزار تن برنج ترخیص و ۴۰۰ هزار تن هم در گمرکات موجود است.

وی افزود: از ۴۰۰ هزار تن برنجی که در گمرکات موجود است ۸۰ هزار تن بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار تامین ارز شده و بزودی ترخیص خواهد شد.
 

کد خبر: ۳۳٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha