۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
راه‌اندازی مرکز کنترل هوشمند زنجیره تامین کشاورزی
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، مجلس مطرح کرد

راه‌اندازی مرکز کنترل هوشمند زنجیره تامین کشاورزی

عسکری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، مجلس گفت: با تمرکز بر زنجیره‌های تامین کشاورزی اشتغال پایدار این بخش در طول زنجیره حفظ و انگیزه‌های تولید تقویت می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان، گفت: محور تمام تصمیم ها و سیاست گذاری های وزارت جهاد کشاورزی برای تحول بخشی در حوزه کشاورزی باید در زنجیره تامین کشاورزی باشد تا چالش‌های فراوان و فراروی اقتصاد این حوزه برطرف و منافع تمام فعالان بخش کشاورزی تامین شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با تمرکز بر زنجیره‌های تامین کشاورزی اشتغال پایدار این بخش در طول زنجیره حفظ و انگیزه‌های تولید تقویت می‌شوند، ادامه داد: راه‌اندازی مرکز کنترل هوشمند زنجیره تامین کشاورزی و کشاورزی قراردادی نیز در این چارچوب باید مورد توجه قرار گیرد و این رویکرد در سایر بخش‌های اقتصادی نیز حاکم شود.

وی افزود: قانون بهره وری کشاورزی یکی از کامل‌ترین قوانین بخش کشاورزی است که باید با نظارت مجلس شورای اسلامی عملیاتی شود تا تحولات مثبت در بخش رقم بخورد، تقریبا هیچ کدام از بخش های مهم و اصلی این قانون تاکنون عملیاتی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر اینکه الگوی کشت راه حلی برای برون رفت از مشکلات مربوط به مدیریت آب و به تبع آن مدیریت زنجیره تامین کشاورزی و مشکلاتی مانند پدیده تارعنکبوتی است، عنوان کرد: باید پشتیبانی‌های لازم قانونی برای عملیاتی شدن الگوی کشت در سطح مزرعه به ویژه از طریق تصویب قانون تشویقی مد نظر قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: تغییر ساختار وزارت جهاد کشاورزی به ویژه در حوزه سیاستگذاری‌های کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد تا این نهاد بتواند به وظایف حاکمیتی و مدیریتی خود در بخش کشاورزی به طور کامل عمل کند و تصمیم های آن منجر به تحول در این بخش شود.

عسکری با اشاره به اینکه توجه به تولید داخلی و نیز کشت فراسرزمینی به ویژه در حوزه تولید خوراک دام و طیور باید مورد توجه قرار گیرد تا امنیت پروتئینی مردم دچار اختلال نشود، ادامه داد: مساعدت‌های لازم مجلس به ویژه در زمینه تامین مالی در کشت فراسرزمینی نهاده‌های دامی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: حمایت مجلس از راه اندازی پلی کلینیک های توسعه کشاورزی و روستایی می تواند به ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان کشاورزی و افزایش تولید محصولات کشاورزی کمک کند.

کد خبر: ۳۳٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha