۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
فراهم شدن صدور مجوزهای تولیدی فرش دستباف
رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد

فراهم شدن صدور مجوزهای تولیدی فرش دستباف

رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: امکان صدور مجوزهای تولیدی فرش دستباف از طریق سامانه بهین یاب از این هفته برای تولیدکنندگان و متقاضیان راه اندازی کارگاه‌های تولیدی، فراهم می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما،  فرح ناز رافع با بیان این مطلب، افزود: تسهیل در ایجاد کسب و کارهای تولیدی، ساده سازی و ساماندهی فرآیند صدور مجوز واحدهای تولیدی یکی از اولویت‌های مهم در راستای تحقق جهش تولید است.

وی اضافه کرد: تعدد استعلام‌ها برای راه اندازی کارگاه‌های فرش و نیاز به مراجعه حضوری متقاضی به مراکز استان‌ها یکی از مشکلات در حوزه فرش دستباف بوده است که با توجه به شیوع کرونا برای کاهش مراجعه حضوری از طریق بهین یاب برنامه ریزی کردیم و این موضوع را اجرایی کردیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: شفاف نبودن برخی مدارک، عدم پوشش همه فعالیت‌های تولیدی و صنایع جانبی فرش دستباف، ضعف در شرایط تمدید و امکان و نبودن سامانه واحد برای سنجش آماری از دیگر مشکلات بود که سامانه بهین یاب سبب شد تا تمامی نواقص را بتوانیم پوشش دهیم.

رافع گفت: با همکاری مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت صمت، بازنگری دستورالعمل‌ها را در دستور کار قرار دادیم و با نگارش یک دستورالعمل جدید فرآیندها را کوتاه کردیم و اکنون برای صدور مجوز واحدهای تولیدی فرش دستباف می‌توانیم از سامانه بهین یاب استفاده کنیم که واحد آمار معاونت طرح و برنامه وزارت خانه نیز در این حوزه بسیار ما را همیاری کردند.

نقش پررنگ تشکل‌های تولیدی فرش دستباف
وی نقش پررنگ تشکل‌های تولیدی فرش دستباف را از نقاط قوت این بازنگری در صدور مجوزها دانست و اضافه کرد: فرآیند صدور و ارزیابی مجوز با این سامانه نیاز حداقلی به مراجعه متقاضی دارد، فرآگیری فعالیتها، وحدت رویه و یکپارچه سازی و اعتبار بخشی به مجوزهای فرش دستباف و ایجاد یک بانک اطلاعاتی از دیگر مزایای این موضوع خواهد بود.

کد خبر: ۳۳٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha