۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
صادرات تولیدات داخلی توجیه اقتصادی ندارد
رئیس اتاق بازرگانی فارس:

صادرات تولیدات داخلی توجیه اقتصادی ندارد

شیراز- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مرکز فارس گفت: با توجه به شرایط اقتصادی پیش رو و مشکلات ارزی صادرات توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، جمال رازقی صبح سه شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان فارس که در استانداری برگزار شد، بیان کرد: شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که تولید کننده داخلی به دلیل مشکلات پیش رو راغب به صادرات محصولات خود نیست.

وی تاکید کرد: برگشت ارز حاصل از صادرات یکی از دغدغه‌های دولت است از این رو تولیدکنندگان نیز در تلاش هستند تا با فعالیت‌های صادراتی خود نسبت به بازگشت ارز اقدام کنند.

رازقی ادامه داد: بیش از ۵٠ درصد از صادرات ایران به کشورهای عراق، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس است که صادرات به کشورهای عراق و افغانستان به صورت ریالی انجام می‌گیرد و در کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز پول از طریق صرافی‌ها به کشور وارد شده که صادرکننده از طریق صرافی‌ها میزان ریالی صادرات را در کشور دریافت می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مرکز فارس افزود: بالغ بر ٢٢ میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان به کشور بازگشت است.  

رازقی از طراحی تفاهم نامه صادراتی میان بازرگانان استان و فعالین اقتصادی عراق خبر داد.

 گفتنی است در استان فارس بالغ بر یک هزار و ٣۶٧ کارت بازرگانی صادر شده که از این میزان ٨٠۵ کارت مربوط به فعالیت‌های بازرگانی و ۵۶٢ کارت در حوزه فعالیت‌های تولیدی است.

کد خبر: ۳۳٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha