۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
مؤدیان مالیاتی از ظرفیت تبصره ۱۰۰ استفاده کنند
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل:

مؤدیان مالیاتی از ظرفیت تبصره ۱۰۰ استفاده کنند

اردبیل - مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: مؤدیان مالیاتی از ظرفیت خوب و استثنائی تبصره ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم استفاده کنند.

ابراهیم قلیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: دولت و سازمان امور مالیاتی برای مشاغل در سال جاری فرصت خوبی را ایجاد کرده تا مالیات خود را مطابق با پرداختی قطعی سال گذشته و تنها با نرخ افزایش ناچیز پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: این فرصت برای مشاغلی است که مجموع فروش سال گذشته آن‌ها کمتر از ۹۹ میلیون تومان بوده که باید پرداختی مالیات خود را بر اساس مالیات پرداختی قطعی سال ۹۷ انجام دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل افزود: بر اساس تبصره ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم صاحبان مشاغلی که فروش آن‌ها ۲۵ تا ۵۰ میلیون ریال است، با افزایش چهاردرصدی نسبت به پرداخت مالیات قطعی سال گذشته و ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت مالیاتی خود را با افزایش ۸ درصد انجام خواهند داد.

قلیزاده گفت: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون ریال بوده باید تا ۱۲ درصد افزایش مالیات پرداختی خود را انجام دهند که این امر به نفع خود مؤدیان با درآمد مشخص است.

وی ادامه داد: این مؤدیان دیگر نیازی به ارائه اظهارنامه و یا اسناد و دفاتر رسمی ندارند و با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی می‌توانند فرم‌ها را پر کرده و برای پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل رویکرد امور مالیاتی استان را حمایت از کارآفرینان و صاحبان صنایع اعلام کرد و گفت: در کنار همه حمایت‌ها و تسهیلات در نظر گرفته‌شده سعی‌مان بر این است تا با دریافت مالیات مستقیم زمینه حمایت از درآمدهای غیرنفتی دولت را مهیا کنیم.

قلیزاده اظهار کرد: صاحبان دیگر مشاغل و مؤدیان مالیاتی می‌توانند تا آخر شهریورماه اظهارنامه‌های خود را با مدارک و مستندات ارائه کنند تا با پرداخت به‌موقع مالیات از پرداخت جرائم معاف شده و به‌نوعی به اقتصاد ملی کمک کنند.

کد خبر: ۳۳٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha