۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
مبارزه با ملخ صحرایی در ۴۰۶ هزار هکتار از اراضی
مدیر مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات اعلام کرد

مبارزه با ملخ صحرایی در ۴۰۶ هزار هکتار از اراضی

معینی، مدیر مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات گفت: از بهمن پارسال تاکنون، در دوره جدید مقابله با آفت ملخ صحرایی، در ۴۰۶ هزار هکتار از اراضی کشور با این آفت مقابله شده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سعید معینی اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور که برای زاد و ولد و رشد این گونه ملخ مناسب است پیش بینی میشود مقابله با این ملخ به یک میلیون هکتار برسد که این رقم نسبت به دوره گذشته افزایش حدود ۲۵۰ هزار هکتاری دارد. وی افزود: اکنون استان خراسان رضوی نیز به استان‌های جنوبی دیگر همچون سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، جنوب کرمان، خوزستان و خراسان جنوبی اضافه شده است.

معینی تاکید کرد: با توجه به تجارب دوره قبل پیش بینی‌های لازم از لحاظ نیروی انسانی و سموم برای مقابله با این آفت صورت گرفته و همانگونه که تا کنون به محصولات باغی و زراعی آسیبی نرسیده امیدواریم این روند تا پایان دوره مقابله ادامه یابد.

وی تصریح کرد: تا کنون همکاری کشاورزان با ادارات جهاد کشاورزی استان‌ها برای جلوگیری از آسیب رسانی آفت ملخ صحرایی به محصولات کشاورزی بسیار مناسب بوده و از کشاورزان درخواست داریم که به محض مشاهده این آفت مراتب را با ادارات جهاد کشاورزی استان‌ها در میان بگذارند.

کد خبر: ۳۳٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha