۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
ضرر سنگین بانک «سوسیته ‌ژنرال» فرانسه در سه ماهه دوم امسال
با توجه به رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا رقم خورد؛

ضرر سنگین بانک «سوسیته ‌ژنرال» فرانسه در سه ماهه دوم امسال

گروه خدمات مالی و بانکداری «سوسیته ‌ژنرال» (‌Société ‌Générale‌) ‌فرانسه روز دوشنبه از ضرر سنگین خود در سه ماهه دوم امسال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، گروه خدمات مالی و بانکداری «سوسیته ‌ژنرال» امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد بعد از دو بار زیان حاصل از کاهش ارزش دارایی‌ها که در واقع، در این حالت مبلغ بازیافتی ناشی از فروش یا استفاده از دارایی، از مبلغ دفتری آن کمتر می‌شود و چهار برابر شدن اندوخته قانونی که برای مطالبات مشکوک الوصول، تضمین پرداخت طلب طلبکاران با توجه به رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری همه گیر کرونا و جهت تقویت بنیه مالی شرکت کنار گذاشته شده است این شرکت در سه ماهه دوم امسال نیز متحمل زیاد و ضرر شدیدی شد.

بر اساس این گزارش این بانک در سه ماهه دوم امسال متحمل ۶۸۴ میلیون یورو زیان و ضرر ناشی از کاهش ارزش دارایی هایش شده است. گروه خدمات مالی و بانکداری «گروه خدمات مالی و بانکداری «سوسیئته ‌ژنرال» همچنین در سه ماهه دوم امسال ۶۵۰ میلیون یورو نیز به عنوان اندوخته برای مالیات‌های به تعویق افتاده کنار گذاشته است.

با این احتساب، زیان و ضرر خالص این بانک که سومین بانک بعد از گروه خدمات مالی و بانکداری «ب ان پ پاریبا»، ‌BNP ‌Paribas‌ و کردی آگریوکل Crédit Agricole است در فصل دوم مالی امسال به یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون یورو رسید. بدون در نظر گرفتن اندوخته‌هایی که برای موارد متعدد در نظر گرفته شده است درآمد خالص این شرکت به ۷۰ میلیون یورو می‌رسد.

در این شرایط بحران اقتصادی و مالی که موجب ترس در خصوص ناتوانی بدهکاران درخصوص پرداخت به موقع اقساط وام هایشان شده است میزان اندوخته‌ای که گروه خدمات مالی و بانکداری «گروه خدمات مالی و بانکداری «سوسیته ‌ژنرال» (‌Société ‌Générale‌) ‌فرانسه برای مطالبات مشکوک الوصول در سه ماهه دوم امسال در نظر گرفته بود به یک میلیارد و ۲۷۹ میلیون یورو رسید. حال آنکه در مقیاس سالیانه، یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته، این بانک ۳۱۴ میلیون یورو برای این موضوع در نظر گرفته بود. این گروه بانکی در سه ماهه نخست امسال نیز ۸۲۰ میلیون یورو برای مطالبات مشکوک الوصول در نظر گرفته بود.

در بانک تامین مالی و سرمایه گذاری نیز، ارزش محصولات ساختار یافته به علت لغو پرداخت سود سهام به طور مرتب کاهش یافته است، اما این بانک اعلام کرده است در اواسط ماه مه، روند از سرگیری فعالیت هایش آغاز شده است.

از سوی دیگر افت ارزش محصولات ساختار یافته به یکباره معاملات سهام را پایین کشید. جایی که درآمدها به میزان ۷۹ و نیم درصد در سه ماهه دوم امسال کاهش یافت. ارزش این بخش در سه ماهه نخست امسال نیز ۹۹ درصد کاهش یافته بود.

کد خبر: ۳۳٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha