۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
 ۸۰۰ هزار هکتار مطالعات تفصیلی اجرایی در زنجان انجام شده است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:

۸۰۰ هزار هکتار مطالعات تفصیلی اجرایی در زنجان انجام شده است

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: تا کنون در حدود ۸۰۰ هزار هکتار مطالعات تفصیلی اجرایی در سطح استان انجام شده است.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه طی سال گذشته در ۵۷ هزار و ۷۵۶ هکتار از حوزه‌های آبخیز زنجان مطالعات تفصیلی اجرایی انجام شده است، گفت: در سال گذشته اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در پنج حوزه آبخیز اقدامات مطالعاتی انجام داده است.

وی با بیان اینکه دهنه و آببر در طارم، اردجین در خرمدره، سهرورد در خدابنده و اندآباد در زنجان پنج حوزه آبخیزی است که مطالعات صورت گرفته است، اظهار کرد: به منظور انجام مطالعات یکپارچه منابع طبیعی و آبخیزداری، برای این پروژه ها از محل صندوق توسعه ملی و  اعتبارات ملی، استانی تامین اعتبار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: تا کنون در حدود ۸۰۰ هزار هکتار مطالعات تفصیلی اجرایی در سطح استان انجام شده است.

آقاجانلو تاکید کرد: تامین اطلاعات پایه مورد نیاز برای شناسایی مناطق بحرانی، مستند سازی و تهیه بانگ اطلاعاتی طرح ها، جمع آوری، رقومی سازی و استاندارد سازی داده های موجود، تامین و تهیه عکس های هوای، نقشه ها، و تصاویر ماهواره ای و همکاری با اداره حفاظت به منظور تهیه نقشه پراکندگی حفاظت مشارکتی و یکسان سازی لایه های رقومی  کمربند حفاظتی از جمله سیاست های اجرایی بخش مهندسی و مطالعات است.

وی گفت: این مطالعات با هدف شناسایی کامل حوزه آبخیز از نظر مطالعات پایه و ارائه برنامه جامع اجرایی پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز انجام می‌شود.

کد خبر: ۳۳٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha