۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
افتتاح سد «نعمت آباد» اسدآباد پس از ۲۳ سال/۶۰ میلیاردتومان هزینه شد
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان عنوان کرد:

افتتاح سد «نعمت آباد» اسدآباد پس از ۲۳ سال/۶۰ میلیاردتومان هزینه شد

همدان - ستوده؛ مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان بابیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان برای اجرای سد «نعمت آباد» اسدآباد هزینه شده است، گفت: پس از گذشت ۲۳ سال از انجام مطالعات اولیه این پروژه؛ سد «نعمت آباد» اسدآباد به مرحله افتتاح رسید.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سد نعمت آباد اسدآباد امسال افتتاح خواهد شد، گفت: این سد با هدف بهبود منابع آب کشاورزی منطقه احداث شده و آب کشاورزی ۴۵۰ هکتار از اراضی را تأمین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با یادآوری اینکه مطالعات اولیه شناخت برای احداث سد از سال ۱۳۷۶ آغاز شده و تاکنون طول کشیده است، گفت: این سد بر روی رودخانه شهاب ایجاد شده و عرض تاج هفت متر و طول تاج ۶۰۰ متر است.

وی حجم مخزن سد را ۴.۶ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: این سد در حال حاضر ۲.۲ میلیون متر مکعب آب در مخزن خود ذخیره دارد.

ستوده افزود: عملیات اجرایی سد نعمت‌آباد توسط دو پیمانکار در حال اجرا است و شرکت آب و خاک پارس پیمانکار بخش عمرانی و شرکت فناوری نوین نیرو پیمانکار هیدرومکانیکال این سد است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کارگاه اجرایی سد فعال است و پروژه حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما بخش کوچکی از کارهای اجرایی این سد باقی مانده که طی دو ماه آینده انجام خواهد شد و سد نعمت آباد به افتتاح خواهد رسید.

ستوده گفت: بخش عمده عملیاتی که باقی مانده مربوط به بخش عمرانی است و قسمت کمی از امور هیدرومکانیکال این سد باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: اعتباری که از ابتدا تا پایان سال ۹۷ به پروژه اختصاص یافته است معادل ۳۸۲ میلیارد ریال بوده و در سال ۹۸ اعتبار ۲۶۱ میلیارد ریالی برای اجرای آن مصوب شد که ۱۰۰ درصد تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه حدود ۲۱۴ میلیارد از اعتبارات سال ۹۸ پروژه هزینه شده است و مابقی نیز تا پایان شهریور هزینه خواهد شد؛ گفت: اعتبار ۹۳.۵ میلیارد ریالی نیز برای سال جاری در نظر گرفته شده که در مجموع اعتبار کل هزینه شده برای این پروژه تاکنون حدود ۵۹۶ میلیارد ریال بوده است.

ستوده در پایان ضمن ابراز خرسندی از به سرانجام رسیدن سد نعمت آباد، گفت: این سد در قالب پویش «هرهفته_الف_ب_ایران» افتتاح خواهد شد و امیدواریم این سد با تأثیر گذاری بسزایی که در رونق گرفتن اراضی کشاورزی دارد به جهش تولید در محصولات کشاورزی این منطقه منجر شود.

کد خبر: ۳۳٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha