۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
خطوط هوایی «ایرفرانس- کی ال ام» در آستانه ورشکستگی

خطوط هوایی «ایرفرانس- کی ال ام» در آستانه ورشکستگی

شرکت هواپیمایی ایرفرانس- کی‌ ال‌ ام در روز گذشته کاری اعلام کرد که در اثر بحران همه‌گیری کرونا، در بازه زمانی سه ماهه دوم سال جاری با ضرر ۲.۶ میلیارد یورویی همراه شده است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه، بر اساس گزارش های مالی منتشر شده از سوی شرکت هواپیمایی ایرفرانس- کی‌ ال‌ ام؛ دلیل این ضرر هنگفت مالی توقف تقریبا کامل پروازها در ماه‌های آپریل و می بوده است.

بر این اساس، شرکت ایرفرانس- کی‌ ال‌ ام در این خصوص با انتشار بیانیه ای اعلام داشت: هرچند در ماه ژوئن پروازها «با رعایت پروتکل های بهداشتی» از سر گرفته شده است، اما تعداد پروازهای هوایی صورت گرفته تنها ۸ درصد سال گذشته در همین مدت بوده است. تقاضا برای سفرهای هوایی کاهش یافته است چرا که در مقایسه با گذشته، درخواست مشتریان بیشتر به سمت سفرهای با مسافت کوتاه سوق پیدا کرده است.

این در حالی است که، دولت فرانسه بار دیگر اعلام کرده است که به حمایت از ایرفرانس ادامه خواهد داد و اگر لازم باشد بودجه کمکی را افزایش خواهد داد

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه، در این خصوص اعلام داشت: برخورداری از یک شرکت ملی بخشی مهم از حاکمیت ملی ما به شمار می رود. باید یک شرکت ملی هوایی را حفظ کرد

بر این اساس، سابق بر این، دولت فرانسه ۷ میلیارد و دولت هلند ۳.۴ میلیارد یورو به این شرکت کمک کرده بودند.

شرکت‌های هواپیمایی «ایر فرانس» و «کی ال ام» پس از ادغام در سال ۲۰۰۴ گروه «ایرفرانس- کی‌ال‌ام» را تشکیل دادند.

در چارچوب طرح بازسازی و احیا، ایرفرانس اعلام کرده است ناگزیر است تا سال ۲۰۲۲ حدود ۷۶۰۰ کارمند خود را اخراج کند. شرکت کی ال‌ام نیز از تعدیل ۵ هزار شغل تا آخر سال ۲۰۲۱ خبر داده است.

پیش از این انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی(IATA) برآورد کرده بود که احتمالا بازگشت به شرایط عادی سفرهای هوایی تا سال ۲۰۲۳ ممکن نخواهد بود.

کد خبر: ۳۳٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha