۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
خانه‌های خالی متعلق به وابستگان دولت است
رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

خانه‌های خالی متعلق به وابستگان دولت است

قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: خانه‌های خالی برای افراد عادی نیست بلکه مردم به وابستگان دولت است و در نتیجه چندان علاقه‌مند به انجام شدن آن نیستند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره سامانه اسکان و املاک گفت: ما مدتی است که مصوبه مجلس را برای خانه‌های خالی داشتیم و دلیل اجرا نشدن آن این است که خانه‌ها برای افراد عادی نیست بلکه مردم به وابستگان دولت است و در نتیجه چندان علاقه‌مند به انجام شدن آن نیستند.

وی با بیان اینکه هنوز سامانه تکمیل نیست، افزود: این سامانه در اختیار ما هم نیست بلکه در اختیار خود وزارتخانه است که آن را به وزارت دارایی سپرده است، اما اطلاعات را از سامانه املاک می‌گیرد و استفاده می‌کند.

مصطفی‌قلی خسروی عنوان کرد: دریافت جریمه از دولت و بانک‌ها کارساز نیست بلکه باید دستی باشد که این ساختمان‌ها وارد بازار شود و اگر جریمه سنگین بگذارند و دولت اگر بخواهد از خودش جریمه سنگین بگیرد، تفاوتی ندارد. این مدیران بانک‌ها باید قوی عمل کنند و بگویند اصل هدف ما دریافت جریمه نیست، اما خانه‌ها باید وارد بازار شود.

ایرج رهبر، نایب رئیس انجمن انبوه سازان نیز درباره اینکه آیا سامانه املاک تکمیل می‌شود، چون قرار بر صدور برگه‌های مالیاتی برای خانه‌های خالی است، گفت: از وقتی اعلام کردند، سامانه برقرار شده و وزارت راه و شهرسازی تشکیل داده و به وزارت اقتصاد داده و این مسأله طولانی شده است، اما هنوز به طور جدی خبری از آن نیست.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد معتقد است پاسکاری نمی‌کند، عنوان کرد: وظیفه آنها تشکیل سامانه است و ما هم می‌کنیم که افراد خوداظهاری کنند، اما به نظرم این سامانه نسبت به کشورهای پیشرفته کامل نیست.

وی افزود: کشور کانادا سامانه‌ای دارد که شجره‌نامه یک محله و قطعه زمین را به روز در اختیار دارد و هرکاری که در آن انجام شده و حتی قیمت آن را هم دارد.

رهبر یادآوری کرد: اگر بتوانیم چنین سامانه‌ای راه‌اندازی کنیم، مسأله مالیات و دارایی را حل خواهیم کرد.
 

کد خبر: ۳۳٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha