۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
پرواز ها به ترکیه باز هم به تاخیر افتاد/ تمدید ممنوعیت پروازها به ترکیه تا ۱۱ شهریور
بازار گزارش می دهد

پرواز ها به ترکیه باز هم به تاخیر افتاد/ تمدید ممنوعیت پروازها به ترکیه تا ۱۱ شهریور

در حالیکه سازمان هواپیمایی کشوری بر صدور مجوز پروازهای ترکیه به ایران اصرار دارد ترکیه ساعتی پیش مجددا اعلام کرد پروازهای کشورهای ایران و افغانستان تا اول سپتامبر ۲۰۲۰ به این کشور ممنوع است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: کشور ترکیه دو هفته پیش اعلام کرد که از ساعت صفر بامداد ۲۹ تیرماه پروازهای ایران و افغانستان اجازه ورود به ترکیه را ندارند. از همین تاریخ بود که اکثر دارندگان بلیط پرواز به این کشور سرگردان و عاجز از اینکه آیا این ممنوعیت بزودی برداشته شده و پروازها از سر گرفته خواهد شد منتظر خبر جدید از این کشور ماندند.

اگر چه پیش از این برنامه‌ریزی شده بود که پروازهای ترکیش ایرلاین به ایران صورت بپذیرد و همچنین پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی به ترکیه انجام شود اما ترکیه با صدور این پیام، اجازه انجام پرواز از ایران و افغانستان به ترکیه را صادر نکرد.  

اما گفته می شود که کشور ترکیه ساعتی پیش مجددا اعلام کرد پروازهای کشورهای ایران و افغانستان تا اول سپتامبر ۲۰۲۰ ( ۱۱ شهریور) به این کشور ممنوع است.

این خبر در حالی اعلام شده است که مقرر شده بود از ۱۴ مرداد مجددا پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به ترکیه برقرار شود.  

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار بازار با تایید این خبر که ممنوعیت پروازها به ترکیه چند هفته ای به عقب افتاده و تمدید شده است، گفت: ترکیه برای جلوگیری از شیوع ‌بیماری کرونا اعلام کرده است که فعلا تا سپتامیر ۲۰۲۰ مجوز پروازی برای ایران به این کشور صادر نشود.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام کشور ترکیه لغو مجوز پروازهای ایران و افغانستان به ترکیه، به درخواست وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه ترکیه انجام شده است تاکید کرد: باید صبر کرد و دید تا در روزهای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. بنابراین اگر شیوع ویروس کرونا وضعیت بهتری پیدا کند احتمالا پروازها طبق برنامه از ۱۱ سپتامبر از سر گرفته می شود.

اما رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: مجوز پرواز شرکت هواپیمایی ترکیش صادر شده است، اما اینکه پروازهای این شرکت هواپیمایی چه زمانی به ایران آغاز می‌شود، هنوز مشخص نیست.

کد خبر: ۳۳٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha