۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
 ۱۵۰۰ پرونده تخلف اقتصادی اصناف استان بوشهر تشکیل شد
معاون صمت بوشهر:

۱۵۰۰ پرونده تخلف اقتصادی اصناف استان بوشهر تشکیل شد

بوشهر - معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ پرونده تخلف اقتصادی اصناف استان بوشهر تشکیل شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، رضا جمالی گفت: طی تیرماه سال جاری هفت هزار و ۴۹ مورد بازرسی و نظارت از نحوه عرضه کالا و خدمات واحدهای صنفی استان صورت گرفته که از این بین ۳۵۸ فقره پرونده تخلف به ارزش حدوداً سه میلیارد و ۲۰۶ میلیون ریال برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده از ابتدای سال ۹۹ تا پایان تیرماه سال جاری تعداد ۲۹ هزار و ۶۹۰ مورد بازرسی از اصناف در سراسر استان صورت گرفته که منجر به تشکیل هزار و ۵۰۲ مورد پرونده تخلف اقتصادی در رسته های مختلف بوده است.

جمالی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته این سازمان در انجام بازرسی و نظارت بر فعالیت‌های صنفی استان عنوان کرد: تیم‌های گشت بازرسین این سازمان به صورت روزانه و مستمر در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر به روش محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی گوناگون بازرسی و نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی لازم را انجام می‌کنند.

وی گفت: با توجه به وضعیت کنونی کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی یک امر مهم و ضروری است که درصورت عدم رعایت آن موجب گسترش بیماری و به خطر افتادن سلامت مردم جامعه خواهد شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از شهروندان خواست به‌منظور تسریع در تحقق حقوق مصرف کنندگان و مبارزه با تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، قاچاق کالا و غیره مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ گزارش دهند.

کد خبر: ۳۳٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha