۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان شمالی
مدیرکل میراث فرهنگی خبر داد

پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون به متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان پرداخت‌شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه با اشاره به نقش بوم گردی‌ها در توسعه پایدار روستایی، اظهار داشت: با افتتاح نخستین اقامتگاه بوم‌گردی گرمه در روستای دشت، تمام شهرستان‌های هشت‌گانه استان از این زیرساخت گردشگری بهره‌مند شدند.

وی گفت: خراسان شمالی با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و میراث کهن می‌توان به‌صراحت اذعان داشت که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی از انواع گردشگری نظیر توریسم عشایر، آثار باستانی، تاریخی، فرهنگی و تنوع قومی است که مکمل ظرفیت‌های طبیعی استان محسوب می‌شوند که مناسب بوم‌گردی است.

مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به وجود ۱۵۹ مرکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی در استان، تصریح کرد: از این تعداد قریب به ۴۰ واحد اقامتگاه بوم‌گردی است و درمجموع تأسیسات اقامتی استان ظرفیت پذیرش بیش از یک هزار نفر رادارند.

یزدان پناه گفت: خراسان شمالی با بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در تأسیسات گردشگری استان ممنوع است، از مردم خواست تا زمانی که شیوع ویروس کرونا در استان در وضعیت زرد و سفید قرار نگرفته است، از حضور در پارک‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری و مسافرت خودداری کنند.

کد خبر: ۳۳٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha