۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
دامدار شیر خام را گران می‌فروشد، کارخانه‌دار گران می‌خرد
مدیر روابط عمومی انجمن لبنیات:

دامدار شیر خام را گران می‌فروشد، کارخانه‌دار گران می‌خرد

بنی طبا مدیر روابط عمومی انجمن لبنیات درباره قیمت لبنیات گفت: ما به التفاوت قیمت داخلی شیرخشک با خارج حدود ۲۰ هزار تومان است و گاهی صرفه دارد قیمت شیرخام ۳ هزار تومانی، ۳ هزار و ۵۰۰ خریده شود و دامدار گران می‌خرد و کارخانه‌دار هم گران می‌فروشد.

به گزارش بازار سیدمحمدرضا بنی طبا(مدیر روابط عمومی انجمن لبنیات) درباره قیمت شیرخشک و لبنیات گفت: وقتی اجازه می‌دهید شیرخشک بدون عوارض صادر شود، موجب تحریک قیمت شیرخام می‌شود، چون ماده اولیه صنعت ما برای تبدیل به محصولات جانبی شیر است.

بنی طبا ادامه داد: ما به التفاوت قیمت داخلی شیرخشک با خارج حدود ۲۰ هزار تومان است و برای کسی که شیرخشک تولید می‌کند صرفه دارد قیمت شیرخام را حتی اگر ۳ هزار تومان است، ۳ هزار و ۵۰۰ بخرد و دامدار گران می‌فروشد و کارخانه‌دار هم گران می‌خرد.

مدیر روابط عمومی انجمن لبنیات عنوان کرد: ما دو نوع قیمت‌گذاری در لبنیات داریم؛ قیمت‌های تثبیتی که در تیرماه گذشته اعلام شد و اضافه نشد و مشمول تثبیت قیمت‌های دولتی و اقلام مصرفی مردم می‌شود.

بنی طبا افزود: بخشی دیگر، محصولات لبنی ضروری نیستند و شامل ماست طعم‌دار و شیرغنی شده با ویتامین ‌D است که شامل قیمت تثبیتی نمی‌شوند، اما ما در تلاشیم همه این قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ چاپ یا کنترل و نظارت بر آنها انجام شود.

کد خبر: ۳۳٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha