۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
افزایش ۷ درصدی درآمدها در آفریقا با راه اندازی منطقه تجارت آزاد
بانک جهانی اعلام کرد

افزایش ۷ درصدی درآمدها در آفریقا با راه اندازی منطقه تجارت آزاد

بانک جهانی اعلام کرد راه اندازی منطقه تجارت آزاد به طور کامل در آفریقا درآمدهای کشورهای قاره آفریقا را به طور میانگین هفت درصد افزایش خواهد داد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، بانک جهانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در صورتی که منطقه تجارت آزاد کشورهای قاره آفریقا به طور کامل راه اندازی شود فقر را در این قاره به شدت کاهش خواهد داد. میزان درآمدهای مردم این منطقه هفت درصد یعنی ۴۵۰ میلیارد دلار افزایش خواهد داد. دستمزد زنان را افزایش می‌دهد و ۳۰ میلیون نفر از مردم این منطقه را که در فقر مطلق هستند تا سال ۲۰۳۵ از این حالت خارج خواهد کرد.

در این گزارش بانک جهانی آمده است راه اندازی این منطقه تجارت آزاد کشورهای قاره آفریقا بسیار مهم است، زیرا همین حالا که بیماری کرونا در جهان و آفریقا شیوع پیدا کرده است انتظار می‌رود از درآمدهای آن در امسال ۷۹ میلیارد دلار کاسته شود.

در بخش دیگر از گزارش بانک جهانی آمده است که کاهش اقدامات و مقررات دست و پا گیر اداری که در اساسنامه منطقه تجارت آزاد کشورهای قاره آفریقا پیش بینی شده است، ساده سازی مراحل و تشریفات گمرکی نقش مهمی در افزایش درآمدها در کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت.

برداشته شدن موانع گمرک و کاهش موانع غیر گمرکی مانند سهمیه‌ها و مقررات اولیه کمک می‌کند تا درآمد مردم در کشورهای قاره آفریقا ۲.۴ درصد افزایش یابد.

این رقم افزایش معادل ۱۵۳ میلیارد دلار خواهد بود. ۲۹۲ میلیارد دلار دیگر نیز قرار است با اقدامات مربوط به تسهیل تجارت که تشریفات اداری را کاهش می‌دهد به دست آید. این اقدام همچنین روند درهم تنیدگی اقتصادهای کشورهای این منطقه را تسریع خواهد کرد. با این کار توان و مقاومت اقتصادهای کشورهای قاره آفریقا در مقابل شوک‌های اقتصادی که در آینده روی خواهد داد بیشتر خواهد شد.

کد خبر: ۳۳٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha