۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
حل مشکل اشتغال و معیشت مردم نیازمند حرکت جهادی دولتمردان است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

حل مشکل اشتغال و معیشت مردم نیازمند حرکت جهادی دولتمردان است

احمدنژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس آبادانی خرمشهر را نیازمند حمایت مالی و پایدار دولت از طریق برنامه ای مدون دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدلفته احمدنژاد در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، ۱۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: امام راحل(ره) خرمشهر را مورد تکریم قرار دادند و مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهر مدال افتخاری است که بر سینه انقلاب اسلامی می درخشد اما شرایط آن حق مردم منطقه نیست.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت این شهر گفت: امروز خرمشهر خرم نیست و مردم خرمشهر، شهری آباد را مطالبه می کنند که از حداقل حقوق آنها است؛ خرمشهر در دیدگاه مردم دارای ندار است، هرچند نظام جمهوری اسلامی در ۳۰ سال پس از جنگ هزینه های هنگفتی برای آبادانی خرمشهر کرد اما اغما رفتن مدیریت شهر از سوی برخی مدیران نالایق، شهر را از قله پیشرفت به دره پسرفت برد.

وی افزود: خرمشهر عزیز برای دستیابی به آبادانی نباید در گیر و دار بروکراسی ها و پیچ و خم های اداری محاصره شود بلکه با نگرشی بسیجی از سوی دولتمردان باید حماسه سوم خرداد دیگری را برای آن رقم زد تا خرمی این شهر با یک عزم ملی و ورود سطوح بالای مدیریت حاصل شود.

احمدنژاد در ادامه با بیان اینکه از دولتمردان انتظار حرکتی جهادی را داریم، اظهار داشت: اشتغال و زندگی مطلوب حق مردم خرمشهر است و جوانان باید دریافته شوند؛ بیکاری در این شهر جولان داده و بی برنامگی در برخی سطوح مدیریت استان و شهرستان، این شهر را به مخاطره انداخته و لازم است دولت با برنامه ای مدون و حمایت مالی و پایدار، اشتغال را در خرمشهر به سامان برساند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به وزیر کشور تذکر داد: خرمشهر با توجه به عبور رود کارون از میان آن، تنها با زیباسازی می تواند منجر به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی شده و باعث تأثیر بر زندگی و معیشت مردم شود اما متأسفانه هنوز شهر پرظرفیت خرمشهر در بدیهی ترین مسائل مبلمان شهری و حتی آسفالت خیابان ها نیز مشکل دارد.

وی افزود: بازگشایی مجدد مرز شلمچه و رونق به عملکرد گمرک و بندر می تواند در جهش اقتصادی منطقه تأثیر بسزایی داشته باشد؛ سوال اینجانب اینجاست چرا بعد از گذشت قریب به ۵ ماه از وضعیت کرونا متأسفانه هنوز برای بهره مندی شهر از گذرگاه مرزی، چاره اندیشی نشده و چرا بندر خرمشهر بعد گذشت این همه سال از جنگ از بنادر رده پایین کشور و جهان شده است.

احمدنژاد در ادامه با بیان اینکه اروندرود شاهرگ حیات تجارت و کشاورزی خرمشهر است، عنوان کرد: این رود خروشان که می تواند به عنوان یکی از عوامل رزق و روزی مردم، سرسبزی و نشاط را به شهر بازگردند، امروز در آستانه نابودی است لذا چند نسل دیگر باید منتظر ماند تا دیپلماسی کشور بتواند مشکلات لایروبی اروند با همسایه غربی را حل کند.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در ادامه تصریح کرد: شایسته نیست در صحن علنی مجلس مشکل آب و فاضلاب یک شهر مطرح شود اما بدانید فاضلاب خرمشهر بعد از ۳۰ سال با یک باران ساده، تمام دستاوردهای مبلمان شهری و زندگی پر از محنت مردم را تحت الشعاع خود قرار می دهد و هرچه مسئولان خدمات شهری برای زیبایی شهر کار کرده اند را با خود می بلعد و می برد.

وی خطاب به وزیر نیرو بیان داشت: سوال برانگیز است که در جلگه پرآب خوزستان و در کنار رودهای کارون و اروند، روستاهای غرب کارون، مسیر شلمچه و برخی مناطق دیگر برای آب آشامیدنی خود باید منتظر تانکرهای آب باشند، آن هم تانکرهایی که بدون رعایت اصول بهداشت اقدام به آب آوردن می کنند.

احمدنژاد در ادامه با بیان اینکه نخل سنبل ایستادگی در خرمشهر است، اظهار داشت: خرمشهر بدون نخل معنایی ندارد اما بعد از جنگ تحمیلی با نامهربانی ها، این درختان از بین رفتن در حالی که این هدیه خدادادی می توانست با یک برنامه مدون و نهضتی همگانی به عنوان اصلی تری محور رونق اقتصاد منطقه باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان از وزیر کشاورزی خواست تا با استفاده از نظرات کارشناسان و صاحبنظران بومی مانع از بین رفتن نخلستان ها شوند.

کد خبر: ۳۳٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha