۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
تجارت الکترونیک در قم توسعه می‌یابد/ ایجاد فروشگاه‌های عرضه کالای ایرانی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

تجارت الکترونیک در قم توسعه می‌یابد/ ایجاد فروشگاه‌های عرضه کالای ایرانی

قم - سیجانی، رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: راهبرد مدیریت بازار و افزایش فروش محصولات داخلی از طریق توسعه تجارت الکترونیک در قم دنبال می‌شود و این روش تجارت در استان رونق بیشتری پیدا می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صمت قم، محمود سیجانی اظهار کرد: ترویج مصرف کالاهای ساخت داخل از طریق ایجاد و راه اندازی فروشگاه‌های عرضه کالای ایرانی در صنوف مختلف استان به صورت مجازی دنبال می‌شود که نیازمند همکاری کامل اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی‌ است.

وی افزود: راه اندازی فروشگاه‌های اینترنتی و عرضه‌کننده غیرحضوری کالا نقش مهمی در موفقیت اجرای راهبرد توسعه تجارت الکترونیک در قم دارد و به همین منظور سازمان صمت با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان تلاش می‌کند مردم هرچه بیشتر برای انجام خریدهای غیرحضوری تشویق شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد:‌ تبلیغ و معرفی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر توسط رسانه‌ها به مردم،‌ تشویق مردم به سمت خریدهای غیرحضوری با درنظر گرفتن تخفیف و اینترنت رایگان برای خرید و همچنین اعطای مشوق‌های لازم به فروشندگان خوشنام اینترنتی از جمله راهکارهایی است که برای موفقیت این طرح در استان دنبال می‌شود.

وی گفت: گسترش تجارت الکترونیک در قم علاوه بر مزایای اقتصادی و صرفه جویی در وقت و هزینه،‌ بهترین راهکار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی است و می‌تواند سطح رعایت مسائل بهداشتی در زمان خرید و فروش محصولات را تا حد زیادی افزایش دهد.

سیجانی بیان کرد: توسعه تجارت الکترونیک همچنین نقش مهمی در تحقق شعار جهش تولید دارد و به همین منظور در مسیر راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی و مجموعه‌های خرید غیر حضوری متعدد در سطح استان،‌ تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: موفقیت اجرای این راهبرد در قم نیازمند همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان با سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت و همچنین حضور فعال بخش خصوصی،‌ تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان است.

کد خبر: ۳۳٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha