۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
سریلانکا خواهان افزایش تعامل اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا:

سریلانکا خواهان افزایش تعامل اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است

تبریز- سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا گفت: دولت فعلی سری‌لانکا، یک دولت مردم‌گراست که خواهان تعامل مسالمت‌آمیز با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد است.

به گزارش بازار، هاشم اشجع‌زاده چهارشنبه شب در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی  بر حضور هیأت‌های تجاری و اقتصادی این استان در سری‌لانکا به منظور شناسایی بازار این کشور و تأمین بخشی از نیازهای آن در قالب صادرات تأکید کرد.

وی گفت: تبریز و آذربایجان از ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه صنعت، اقتصاد و فرهنگ برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد.

استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: تبریز و آذربایجان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های کم‌نظیر در تمامی بخش‌ها، خواهان تعامل و ارتباط با تمامی کشورهاست و در این میان کشورهایی که تاثیرپذیری کمتری از سیاست‌های استکبار جهانی دارند در اولویت قرار دارند.

محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که با مشارکت بخش خصوصی، همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی خود را با این کشور افزایش دهیم.

وی همچنین بر معرفی ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران کشور سری‌لانکا تأکید کرد و رفت‌وآمد هیأت‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی این کشور را به استان خواستار شد.

پورمحمدی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و تجارب علمی و فنی دو طرف و همچنین اعزام دانشجو بین استان آذربایجان شرقی و سری‌لانکا تاکید کرد.

علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان بخشی از ظرفیت های اقتصادی و توانمندی های استان آذربایجان شرقی از آمادگی استان برای همکاری در موضوعاتی همچون ساختمان سازی و فعالیت های عمرانی با کشور سری‌لانکا خبر داد.

کد خبر: ۳٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha